[Pardus-kullanicilari] ext4 usb kurulumu

Bahadýr Kandemir bahadir at pardus.org.tr
25 Mayýs 2009 Pzt 12:33:15 EEST

24 May 2009 Pazar günü (saat 22:56:39) bilgili bülend şunları yazmıştı:
> peki şimdi kde4 ve 2009 da bu bizim pardusta nasıl bir fark olacak. çoğu
> linux da kde4 adları farklı ama görünüş hep aynı.preealpha yı kubuntu dan
> ayıran görsel fark pek yok .suse kendine has bir yapısı var benzemiyor
> diğerlerine. kde3.5 te pardusumuz da belirgin farkları var.pisi,tasma,vb
> gibi 2009 pardusunöbürlerinden  alamet-i farikasını anlatırsanız sevinirim

Merhaba,

KDE kullanan diğer dağıtımlar, KDE'yi "olduğu gibi" sunuyor kullanıcılara. Biz
buna paketleyip bırakmak diyoruz ve bunu sevmiyoruz.

Sadece duvar kağıdı ve simge setini değil, neredeyse tüm görünüm ayarlarını
değiştiriyor, kullanıcılara ve dağıtım (ya da sürüm) kimliğine en uygun
ayarları "öntanımlı" olarak sunuyoruz. Öntanımlı ayarların yeterli
olmayacağını düşünerek, kullanıcının hemen değiştirmek isteyeceği ayarların
bir kısmını (çok fazla soru sormamak ve kullanıcı sıkmamak için, başka bir
deyişle uygulamanın ÖSS'ye benzememesi için) Kaptan uygulaması ile yapmasını
sağlıyoruz.

Sonra, kendi yönetim araçlarımızı koyuyoruz KDE masaüstü ortamına. Paketler,
ağ bağlantıları, disk bölümleri, güvenlik duvarı, sistem servisleri, görüntü
ayarları için arayüzler (ve elbette her biri için alt yapı) hazırlıyoruz.

2009'da da "olduğu gibi" sunmayacağız KDE'yi. Kendi arayüz uygulamalarımızın
KDE 4 sürümleri, plasmoidler, duvar kağıtları, ve kendi simge setimiz olacak.
Bir de "içerden" gizli bilgi vereyim: 2009'da nazar boncuğu uygulaması, sizi
gerçekten kem gözlerden koruyacak. 2009 Alfa'dan sonra bu konu hakkında
birşeyer yazarım.