[Pardus-kullanicilari] pardus 09 staj

Bahadýr Kandemir bahadir at pardus.org.tr
13 Mayýs 2009 Çar 22:46:31 EEST

13 May 2009 Çarşamba günü (saat 19:53:22) Cagatay Yilmaz şunları yazmıştı:
> Bu arada benim inux ve python üzerine çalışmam olmamıştı ki
> C/C++ ında  etkili olabileceğine inanmıştımda.

Python sadece bir örnek. Dediğiniz gibi, yeni bir dil öğrenmek isteyene birkaç
günlük iş. Ancak Linux üzerinde geliştirme yapmış olmak şart, bu kısmı
tartışmaya gerek bile yok.

> Ancak şu düşüncenizi yanlış buldum burası kurs değil demişsiniz evet orası
> kurs değil iş hayatına girmeden önce ilerde nelerle karşılaşacağımızı ,
> çalışma ortamlarının nasıl olduğunu öğreneceğimiz yer , yoksa ne hacet var
> staja?Evdede pekala oturup ufak tefek birşeyler yazıp kitap
> kurcalanabilir.Ama orada bakış açımızı ,sektörü , daha farklı neler
> yapabileceğimizi görüyoruz.Teorinin üzerine pratiğimizi yapmak
> amacımız.

Python/Qt/Linux kursu değil dedim, yanlış anlama var. Teori üzerine pratik
yapmak için var staj programları, dediğiniz gibi. Lakin, konu özgür yazılım
olunca, pekala diÄŸer onbinler gibi evinizde de pratik yapabileceÄŸiniz bir
habitat mevcutken, pratiğin olmaması kabul edilemez.

Büyüklüğü önemli değil, özgür yazılım projenizi web'de yayınladıysanız ya da
herhangi bir büyüklükteki özgür yazılım projesine çeviri haricinde katkıda
bulunduysanız geçer not alıyorsunuz.