[Pardus-kullanicilari] Fax modem in portu

Aydın Şenler adsenler at gmail.com
11 Mayıs 2009 Pzt 23:34:46 EEST

11 May 2009 Pts tarihinde, Gökhan Yurdusev şunları yazmıştı:
> Merhaba,
>
> 00:1f.3 SMBus: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) SMBus Controller (rev
> 01)
> 01:00.0 Communication controller: Conexant Systems, Inc. HSF 56k Data/Fax
> Modem (rev 01)
>
> Bu pci modemin hangi portta çalıştığını nasıl bilebilirim? Bu arada KDE
> bilgi merkesinde bu modemin Capabilities: bölümünde <access denied>
> yazıyor...
>
> Hylafax kurmak istiyorum ama kurulum önce modemin tanıtılması gerektiğini
> söylüyor.
>
> Kolay gelsin herkese,

> [...]

Depodan "hsfmodem" paketini kurmalısınız. Sonra port /dev/ttySHSF0 oluyor.
Ancak bu sürücü faks olanağı vermiyor, sadece 14400 lük modem bağlantısı
sağlıyor. Faks da olsun istiyorsanız www.linuxant.com'a parasını ödeyip şifre
satın almanız gerekiyor. Windowsa bedava verdikleri faks sürücü hizmetini
Linux için para ile satıyorlar ne yazık ki!
Ancak parasız seçenekleri internetten bulmak mümkün.
Ayrıca, bireysel olarak faks kullanacaksanız Hylafax yerine depodaki
Efax-Gtk'yı öneririm.