[Pardus-kullanicilari] Flash bellekten pardus

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
10 Mayýs 2009 Paz 23:19:37 EEST

2009/5/10 ahmetbuÄŸra <mutlak at adalet.in>

> Bu konu bence çok önemli, daha önce de hatırlayan varsa bir yerlerde
> bahsettim.. Bende telefonun hafıza kartına kurulu (Micro SD Card) Linux
> (Slax) işletim sistemi var. Çok Güzel ve memnun kaldığım bir sistem, yarım
> dakika bile sürmüyor kurulması... Hafıza kartını Windows üzerinde
> biçimlendiriyorum ve yardımcı bir programla tar veya iso dosyasını kısa süre
> içinde yazdırıp kullanıma hazır hale getirebiliyorum... Ardından BIOS'tan
> bilgisayarı her zaman başlangıçta USB ile başlat olarak ayarladıktan sonra
> sanal bellek takılı olduğu zamanlarda önce onda yazılım varsa oradan
> [...]

Tam netbook'uma Archlinux'un USB imajiyla kurulumuna hazırlanırken,
Pardus'un USB'den kurulumuyla ilgili wiki'yi gördüm ve başarılı bir şekilde
Pardus 2009 PreAlpha3 (geliştirici olduğum için) yükledim. Yükleme başarılı;
ama wiki'deki bilgilerin değiştirilmesi veya güncellenmesi gerekiyor.

Yalnız Yalı4 ile ilgili (belki önceki sürümü için de geçerli olabilir) bir
bug var, USB'den kurulum yapınca GRUB disk partisyonlarını yanlış
yorumluyor. Daha da kötüsü, Pardus'un kurulu olduğu bölüm tipini ext4 olarak
seçtiyseniz, GRUB kurtarma işlemi de, ext4'lü bölümü unknown olarak
işaretlediği için başarısızlıkla sonuçlanıyor.

Bu konuda eve dönüp işlerimi kolaylayınca biraz daha gözden geçireceğim,
zira Netbook'larda CD-ROM yok ve herkesin harici CD-ROM'u da olmayabiliyor
(bkz. ben). Bu sebeple, Pardus'un USB'den kurulum için imajının da
hazırlanması gerektiğini düşünüyorum =) Umarım daha geniş bir zamanda
wikideki sayfayı güncellerim. Şimdilik not ettim.

--
Gökmen Görgen
http://www.gokmengorgen.net