[Pardus-kullanicilari] Uzak Masaüstü

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
10 Mayýs 2009 Paz 00:57:38 EEST

2009/5/9 Kaan AKŞİT <kunguz at gmail.com>

> Emre bey, birşey dikkatimi çekti. Pardus bilgisayarda açık olan
> kullanıcının adını ve şifresini kullanarak uzak masaüstü bağlantısı
> yapabiliyorum. Mevcut kullanıcı böylelikle 2 ayrı masaüstünde aynı
> bilgisayarda çalışmış oluyor. Yani bu servis açıkken aynı kullanıcı adı ile
> başka biride bilgisayara bağlanabiliyor. Bu bana göre bir açık gibi geliyor.
> Kullanıcının haberi olmadan arkada gene kendi kullanıcısı ile bir şeyler
> yapılması yerine mevcut kullanıcıyı haberdar edip masaüstünden düşürmesi
> bana daha mantıklı geliyor.

Merhaba, eger kullanici herkesle sifresini paylasmissa sira buna gelene
kadar cooook acik var demektir :)

Ha, eger kullanici ozellikle yaparsa 2 kere sisteme login olabiliyor, bunu
ayni sekilde KDE'de de yapabilirsiniz. "kullanici degistir" demeniz ve yine
ayni kullanici ile girmeniz yeterli.

Gelelim, "konsol"da calisan kullanicinin, o anda masaustunu gorme isine. Bu
ilginc bir konu. Mesela ofistesiniz calistiniz, bilgisyari kitleyip evden
devam etmek istiyorsunuz. Bu durumda,
1) KDE intenret menusunden Masaustu Paylasimini aktif hale getirmeniz, 5900.
portta dinledigine emin olmaniz, sonrasinda
2) xrdp baglanti ilk yapildiginda gelen menuden, sesman-Xvnc degil,
"console" olan secenegi secmeniz.
3) (1). adimda sectiginiz sifreyi girerek giris yapmaniz.

--
Emre