[Pardus-kullanicilari] Kbluetooth

Ozan Çağlayan ozancag at gmail.com
2 Mayıs 2009 Cmt 14:37:45 EEST

Selim Tavşan wrote:
> 02 Mayıs 2009 Cumartesi 02:18 tarihinde Ozan Çağlayan <ozancag at gmail.com

> ben bu şekilde değil de kblutooth simgesine tıklayınca gelen
> pencereden>cihaz ismi>obex file transfer şeklinde
> hafıza kartının içinde gezinerek dosyaları alıyorum. daha önceden hiç
> bir transfere izin vermeden şu hatayı[1] veriyordu.
> şimdi yeni paketi tekrar kurup denedim, bir dosyayı transfer ettikten
> sonra [1] hatasını verdi. 3 sefer denedim her seferinde
> hatayı tekrarladım.

Buldum sorunu :)

Bluetooth aygıt aktif olduğunda bluez-utils başlatılıyor, bluetooth bir şekilde kapatıldığında
(dongle ise çıkartıldığında, onboard ise laptoptaki switch kapatıldığında mesela) servis kapanıyordu.

Bu mekanizma bir önceki sürümde çalışmıyordu, çalışır hale getirmiştim, ancak şöyle bir enteresanlık olmuş,

- Bluetooth'u switchten aç -> bluez-utils başladı (OK)
- Bluetooth'u switchten kapa-> bluez-utils kapandı (OK)
- Bluetooth'u switchten aç -> bluez-utils başladı (OK)
- Dosya transferi yap
- Dosya transferi biterken, bu mekanizmanın bluez-utils servisini kapatmasını sağlayan
yanlış bir sinyal geliyor bluez'dan, o yüzden sanki alet çıkartılmış ya da kapatılmış gibi servisi
kapatıyor.

Bu otomatik servis başlatma mekanizmasından, servis kapatma kısmını atacağım, otomatik başlaması yeterli,
kapanmasa da olur.