[Pardus-kullanicilari] FW: pardusla xp birlikte açamıyorum

Ali E.İMREK alierkanimrek at gmail.com
27 Mar 2009 Cum 01:33:25 EET

Tekrar yükleme yapmanıza gerek yok, ayrıca Windows'tan Pardus yüklü bölümü
görmemeniz normal çünkü ext biçimli bölümleri tanıyamıyor Windows. Şimdi ne
yapacağınıza gelirsek;

Pardus'u açıp Tasma-Açılış Yöneticisinden Windows'u açılış menüsüne
eklemelisiniz. Orada Windows seçince sizden kök sürücü yolunu isteyecek,
onun hangisi olduğuna da Masaüstündeki Sistem simgesinden bakabilirsiniz,
Windows sistem dosyalarının olduğu bölümün yolu /dev/sdaxx şeklinde yazar.

Ekledikten sonra yeniden başlatıp Pardus önyükleme menüsünden Windows'u
açabilmeniz lazım, olursa BIOS ayarlarını öylece bırakırsınız.

Eğer kurulumda kullanıcı dosyalarını ayrı bir bölüme konumlandırmadıysanız
Windows'dan Pardus'taki verilerinize ulaşmanız zor, ek yazılımlar yüklemeniz
lazım onlar da pek sağlıklı değil, dediğim gibi Windows tanıyamıyor, ancak
Pardus'tan Windows'daki belgelere erişebilirsiniz.

26 Mart 2009 Perşembe 19:50 tarihinde mehmet kapcı