[Pardus-kullanicilari] Fw: Vista Ultimate Edition ve Pardus 2008.2bir arada sorunu

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
18 Mar 2009 Çar 22:38:33 EET

18 Mart 2009 Çarşamba 21:05 tarihinde Adil ALPMAN <adil at alpman.net> yazdı:

> Tekrar Merhaba;

merhaba,

> Selim Bey'in dedigi gibi pardus u basitce yeniden ontanimli grub ayarlari
> ile kurarak bios tan ilk disk olarak da pardus u kurdugum disk olarak
> gostererek sorunu cozdum.

bundan önceki mesajda dediğiniz gibi doğru anlamışsınız. bahsettiğim yöntem
yeniden kurulumdu.

> Bundan sonrasini ogrenmek icin soruyorum...
>
> Bios da degisikliik yapmadan bu duzeltmeyi saglayabilir miydim mesela
> pardus
> kurulumunda  sata diskin boot daki birincil olusunu degistirmeden yalida
> kurulum sirasinda grub u sata ya kursam sorunum cozulmez miydi?

benim bahsettiğim gibi grub.conf editleyip düzeltebilirdiniz. disk
numaraları burada önem kazanıyor
duruma göre yapacaklarınız değişir o nedenle net olarak şunu yapacaktınız
diyemem.

grubu sataya kursaydınız da olurdu ama bu şekilde daha iyi olmuş sonuçta
Pardus'un olduğu diskte grub bulunsun.
herhangi bir durumda sata diski master yapıp vistayı açabilirsiniz.

> Ayrica simdi pardus u silmek istersem bnu nasil yapabilirim?

dediğim gibi sata diski master yapın yeterli.

> Eskiden (vistadan once xp kulanirken ile pardus u kullanirken) yaptigim
> gibi
> pc yi disketten acip fdisk /mbr komutu ile grub u ucurup hic pardus
> kurmamis
> gibi pardus suz hale geri donebilir miyim?

xp cd si ile oluyor , disket ile denemedim ama olur diye düşünüyorum.

> Yada su an birincil disk i ide den sata   ya cevirsem ne olur?

Pardus'u açamazsınız başka birşey olmaz.

> Pardus (ya da baska herhangi bir linux dagitimini) satadaki vistayi
> bozmadan
> ide ye kurup kullanmak icin her zaman bios tan boot icin ilk onceligi ide
> ye
> mi vermeliyim?

evet sanırım en doğru yol bu olur. linux dağıtımları kendileiyle beraber
vista için de açılış kaydı ekleyecektir.

> Sorularim cok oldu ise ozur dilerim ancak sorarak ogrenmek istiyorum...
>
> Cevaplariniz icin simdiden cok tesekkurler...

rica ederim, siz sorun vakti olan yanıtlar :-)

> Not : Vista ide diskin problemli oldugunu belirttiginden grub u uzerinde
> tasima sorumlulugunu da ideden almak istiyorum...

nasıl bir problemden bahsediyor, bilinmeyen disk bölümü vs diyorsa
aldırmayın ;-)