[Pardus-kullanicilari] Sercan Sengul- Pardus kurulumunda "DBUS" sorunu ve ekran cozunurlugu problemi

Sercan Sengul sercanse at ug.bilkent.edu.tr
5 Mar 2009 Per 11:14:11 EET

Merhaba....... Şimdi olayı baştan almak istiyorum... Linux eee pc 4g var
elimde... Bu aletin icinde garip bir linux var sadece basit islerin
gorulebilecegi... Ben de bundan memnun olmadıgım icin pardus kurmaya karar
verdim.. Pardus un internet sitesindeki Pardus 2008.2 Canis aureus u
indirip live cd haline getirdim ve external bir cd rom ile kurulumu
baslattım.. Yasadıgım ilk sorun , ekran cozunurlugu ayarlanamamasından
dolayı kurulum sayfasının ekrana sıgmaması oldu.. Yani soyle soyliyim,
sozlesme sayfası acıldıgında ve ben bunu onaylayıp "ileri" butonuna basmam
gerektiginde, basamadım ,cunku buton ekranın gozukmeyen kısmındaydı! yani
sayfanın yarısı gozukuyordu..ve ne yaptıysam degismedi.. Ben de makinayı
kapattım,ve projeksiyona bagladım, cozunurlugu degistirdim,ekranda
gozukmemesine ragmen,projeksiyonda gorebildigimden dolayı kuruluma devam
edebildim...İlk sorum bu sorunu nasıl cozebilirim ? Kurulum bitti (yani
yukleme islemi %100 oldu) daha sonra "Dbus a baglanmaya calısıyor " gibi
bir yazı geldi ve 45 dakika gibi bir sure o sekilde kaldıktan sonra hicbir
sey olmadıgı icin kurulumu kapattım...(bu arada internet baglantısı yoktu
sorun bumudur bilmiyorum ama, baglantı saglasam bile etherneti taktıgımda
bunu algılayabilecek mi bunu da bilmiyorum, cunku eski OS da yok artık
dolayısıyla driver lar da yok !!!)  bu "dbus" sorunu nedir? nasıl cozulur
bir yardımcı olun lutfen.... dedigim gibi kurulumu eski isletim sistemine
yaptıgımdan dolayı ,eski sistem yok artık,yenisi de yok....makina sadece
cd rom dan boot edildiginde ve calısıyor dolayısıyla... diger bir durumda
direk siyah ekran
"Error 2 " diye hata veriyor... yardım ederseniz sevinirim..