[Pardus-kullanicilari] Flash Diske Pardus Kurulumu

NeoTr 01passionate at gmail.com
3 Mar 2009 Sal 13:23:31 EET

Öncelikle tüm pardus kullanıcıları arkadaşlarına selamlar ve saygılar. Elimden
geldiği kadar sade ve açıklayıcı yazmak istedim. Uzun oldu ise özür dilerim.

Arkadaşlar, her zaman yanımda bulunmasını istediğim, CD'ye veya DVD'ye gerek
kalmadan istediğim işlemlerin gerçekleşmesini sağlayan, Flash diskle çalışan
bir sistem arıyordum. Nitekim araştırmalarım sonucunda Slax ile tanıştım,
kullandım ve memnun kaldım. Arkadaşlarıma da Slax'ı önerdim. Slax bana
zamanla yetersiz geldi. Biraz daha ileriye giderek yada şöyle diyeyim
beklentilerimi ve isteklerimi biraz daha yukarıya alarak, Pardus'u yanımda
taşımak yani Flash diskime Pardus kurmak istedim.

Netten araştırdığım kadarıyla Pardus'un kurulabilmesi için en az 4Gb lık bir
Flash diske ihtiyaç olduğunu öğrendim. Bende gittim 4 Gb değil de 8Gb bir
Kingston Flash disk aldım. Dün ve bugün Flash diske kurulum işlemleri yaptım
ve başarılı olamadım.

Kurarken dikkate aldığım yerleri sizinle paylaşmak ve Flash diskime Pardus
kurmak için siz değerli arkadaşların bilgisine ihtiyacım vardı. Aramızda
Pardus'u Flash diske kuran ve çalıştırmayı başaran arkadaşlar varsa
bilgilerine ihtiyacım vardı. Böylelikle ben ve bu konuyu merak eden
arkadaşların bilgisi olması amacıyla konuyu açtım.

İlavaten; genelde form adreslerinde yada google ile araştırma yaptığımda
genelde ulaştığım linkler Flash diskle Pardus'u bilgisayara Cd ihtiyacı
olmadan kurmak. ama ben bunu istemiyorum, Ben normal HDDye kurar gibi,
Pardus'u Flash diskime kurmak, ihtiyacım olduğunda da Flash diskle
bilgisayarı açıp Pardus kullanmak istiyorum.

Kurarken dikkat ettiğim yerler şöyledir;
1) Flash diskim takılı halde iken ve setuptan HDDyi kapattığımda başka bir yol
olarak da HDDnin elektrik kablosunu çeksemde, boot ayarını yaptığımda ve
açılışı Pardus Cdsinden başlattığımda, kurma işleminin yani pisi arayüzünün
ekrana gelmediğini gördüm, bir çok kez denedim. Fakat olmadı.

NOT: Setuptaki donanım ayarıyla, Flash diskin görünmesi yada açılış bilgileri
yada boot olayları ile ile ilgili hiç bir sorun yok.

2) Flash diskim takılı, Hdd'yi setuptan açtım ve pisi arayüzü karşıma
gelmekte. Normal olarak kurma basamaklarını geçtim. Disk bölümlerine gelip
HDD ve Flash disk gözükmekte, Flash diskimi seçtiğimde ve elle
bölümlendirmeye geldiğimde devam ederek yaptıklarım ise şunlardır;

 a-) Flash diski ikiye böldüm, bölmemdeki amaç ise; Pardus'un kurulacağı alanı
6Gb verdim, diğer toplam 2Gb lık bölümüde NTFS kullanmak istediğimden dolayı
böyle ayırdım ve Swap alanı vermedim,
     Dün kü durum şöyledir;
Karşıma gelen ekrandaki açılış bilgileri bölümünde yani;

*--*Açılış diskinin başına kur (önerilen)
*--*Pardusun kurulu olduğu disk dölümünün başına kur,
*--*Listeden seçilmiş diskin başına kur

Ben son yani 3üncü bölümü (Listeden seçilmiş diskin başına kur) seçip, aşağıda
ekrana gelen HDD ve Flash diskimden, Flash diskimi seçerek devam ettim,
kurulum yaklaşık olarak 2 saat sürdü. Kurma işlemi başarılı bir şekilde
gerçekleşti. Kapatıp açtım setuptan boot olaylarını da ayarlayarak Flash
diskle açmak istediğimde,
İnvalid or damaged Bootable Partition hata mesajını verdi.
Maslesef çalışmadı. Dün durum böyleydi.

 b-) Bugün ise, tekrar elle bölümlendirme ekranında Flash diskimin bölümlerini
silerek, elle bölümlendirme ekranında bu sefer bölümlendirme rakamlarını
biraz daha değiştirerek tekrardan 2ye böldüm, bu sefer;

*--*Açılış diskinin başına kur (önerilen)
*--*Pardusun kurulu olduğu disk dölümünün başına kur,
*--*Listeden seçilmiş diskin başına kur

Ben 2inci bölümü seçerek (Pardusun kurulu olduğu disk dölümünün başına kur)
seçip tekrardan aşağıda ekrana gelen HDD ve Flash diskimden, Flash diskimi
seçerek devam ettim, yukarıda belirttiğim gibi kurulum yaklaşık olarak 2 saat
sürdü. Kurma işlemi başarılı bir şekilde gerçekleşti. Kapatıp açtım setuptan
boot olaylarını da ayarlayarak Flash diskle açmak istediğimde,
İnvalid or damaged Bootable Partition hata mesajını verdi.
Maslesef çalışmadı. Bugün de durum böyle. İki işlemde de maalesef çalışmadı.

NOTLARIM:
1) Slax'ın Flash diskle çalışabilmesi için dosya yapısının FAT olması yazmakta
ve bu şekilde Flash diskle birlikte çalışmakta ve her yerde Slax'ı
kullanmaktayım.

2) Acaba ben 8Gb Flash diski bölümlendirmem hatalı mı, yani 2ye bölmemeli
miyim? Bölümlendirme ekranında Pardus'un kurulu olacağı bölüm değeri
verilirken bir altta dosya yapısı EXT3 olarak yazmakta. Bu etki, eder mi? Ki
sanmıyorum çünkü Pardus'un kullandığı dosya yapısı HDDye kurulurken EXT3
olarak kurulmakta.

3) Swap alanı vermedim, vermeli miyim?

4) Arkadaşlar Mandriva'nın ana sayfasında
http://www.mandriva.com/
adresinde Mandriva Flash başlıklı bölümü görebilirsiniz.
Eğer Flash diskte Mandriva çalışıyorsa yani yapılabiliniyorsa, neden ben
Pardus'u Flash diskime kuramamakta daha doğrusu kursam bile neden hata mesajı
vermekte?

Yardımlarınıza, bilgi ve tecrübelerinize ihtiyacım var. Hem ben hem de bu
konuyu merak eden ve araştıran diğer arkadaşlar için de bir kaynak olur.
Saygılar ve selamlar.