[Pardus-kullanicilari] Alpha'dan Beta'ya...

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
25 Haz 2009 Per 21:49:26 EEST

On Thu, 25 Jun 2009 18:47:55 +0300
Server Acim <serveracim at gmail.com> wrote:

> Merhaba,
> Bir detay sormak isterim. Sanırım Onur KÜÇÜK yazmıştı ama ben mail
> aramalarında bulamadım.
> Pardus 2009 Alpha kurulu bilgisayarda, güncellemelerle Pardus 2009
> Beta yaptık. Ama tam olarak Beta oldu mu? Bunu anlamak için sysinfo'yu
> kullanıyorum ve orada Beta'ya yükseldiğimi görüyorum. Fakat,
> herşeyiyle Beta oldu mu acaba? Mesela, Pardus 2009 Beta kurduğunuzda
> Cihan KARAEL (soyadını yanlış hatırlıyorsam, kusura bakmayın) çok
> güzel arkaplan fotoğraflarını sıfırdan Beta yükleyince
> [...]

 Sadece güncelleme ile aslında sisteminizi betaya yükseltmiş
oluyorsunuz. Normalde bileşen vb. güncellemeler yapmaya gerek yok,
ancak Alpha ile Beta arasında bazı paket farkları var.

 Alpha sırasında paket boyutları ile ilgili sıkıntılar yaşıyorduk.
Bunun için çeşitli noktalarda iyileştirmeler yaparak CD de daha fazla
yer açtık ve bu yere de bazı yeni paketler geldi. Bahsi geçen paketler
de elle kurmadığınız sürece güncelleme ile gelmeyeceği için bu farkı
görüyorsunuz.

 İki CD arasındaki paketlerin listesini karşılaştırınca Beta CD ile
gelen yeni paketler şu şekilde

artwork-pardus-release
bespin-kde4-theme
bind-tools
bluez-compat
boot-manager
cairomm
ctags
cursor-theme-oxygen-white
djview4
djvu-plugin
dmapi
elfutils
gconfmm
glibmm
gtkmm
icon-theme-oxygen-index
icon-theme-oxygen-png
ifplugd
iwlwifi5150-ucode
kaudiocreator
kdeartwork-styles
krename
ktorrent
libcanberra
libglademm
liblqr
libmms
libsigc++
libtdb
ltrace
mc
min12xxw
openoffice-extension-presentation-minimizer
openoffice-extension-presenter-screen
openoffice-extension-report-builder
openoffice-extension-wiki-publisher
pangomm
paprefs
pavucontrol
pulseaudio-gconf
rdesktop
recordmydesktop
rsync
screen
sdl-gfx
sound-theme-pardus
strace
system-manager
vim
xdelta
xdg-user-dirs
xfsprogs
zemberek-openoffice

 bu paketleri kurarak (ister paket yöneticisi ile ister komut
satırından pisi it komutu ile) sisteminize tüm beta özelliklerini
ekleyebilirsiniz.

 Yer açma çalışmalarımız devam ediyor, sonraki sürümlerde de (büyük
ihtimalle daha az adette) yeni eklenen bazı paketler olacak, belki
bazı paketler çıkacak (ltrace gibi). Aynı şekilde paket farklarını yeni
sürümler çıktıkca listeye yazabilirim, ancak unutursam lütfen
hatırlatın.