[Pardus-kullanicilari] Pardus ile aynı dili konuşmak...

Gökhan Yurdusev gyurdusev at gmail.com
24 Haz 2009 Çar 12:39:00 EEST

Merhabalar,

Yaklaşık 1.5 seneen beri Pardus kullanıyorum ve gerçekten de bu işletim
sistemine korkunç bir bağlılığım var. Her zaman daha fazlasını yapmak, daha
derine gitmek istiyorum.

Merakım şudur; bu listede yardım isteyen arkadaşlara değerli vakitlerini
ayırarak yardım eden arkadaşlar, bu bilgileri nerden ediniyorlar? Bir log
dosyasını incelediklerinde hangi bilgiyle yorumlayabiliyorlar veya Pardus
mimarisi içinde hangi dosya nerdedir ve ne işe yararı nasıl bilebiliyorlar?

Şimdi diyeceksiniz ki, " e onların işi bu!"...tabii ki de, yine de gördüğüm
kadarıyla sistemle profesyonel olarak ilgilenmeyen arkadaşlar da konuya
küçümsenemeyecek kadar vakıflar.

Nasıl yaparız da bizler de Pardus(linux) dilini konuşuruz? Hangi dosyanın
nerde olduğunu biliriz ve o dosyayı derlemeyi becerebiliriz. Nasıl kendi
kendimize yardımcı olurz?

Bunun bir kaynağı var mıdır? Genel yapıyı anlatan, kullanılan dili söyleyen,
genel yapıda ne nerde ne işe yararı anlatan. Belki çok afaki konuşuyorum,
belki de o kadar derin bir konuyu sordum ki tek cevabı yok. Sadece eğer
kendi kendimize yolumuzu bulabileceğimiz en azından birzcık emekleyeceğimiz
bir kaynak varsa, buna ulaşmak çok yerinde olacaktır.

Selamlar herkese

Gökhan