[Pardus-kullanicilari] pardus 2008 ve trojan

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
20 Haz 2009 Cmt 02:14:42 EEST

2009/6/20 yavuz tanrıkulu <tanrikulu.yavuz at gmail.com>

> Windowsda ise antivirus programım aynı gün Tracking Cookie adlı bir çerez tespit etti. Ve bu riskle ilgilenmem gerektiği mesajını verdi. Tracking Cookie nin genel risk etkisinin düşük olduğu mesajını veriyordu. Tracking Cookie bir trojen mıdır? Yada Trojan ile aynı etkileri yapablirimi? Güvenlik ile ilgili arkadaşların dikkatine!

Güvenlik ile teknik anlamda çok ilgili olduğumu söyleyemem, ama
Tracking Cookie dediği şey sizin davranışlarınızı izlemek adına
sitelerin bıraktığı çerezlerdir diye biliyorum. Örneğin Google
reklamlarını düşünün. Sizin hangilerine tıkladığınızı Google'a
gönderene kadar saklayan çerezler mesela, bu tür çerezlere giriyor
sanıyorum. Elbette Google sadece bir örnek, Google böyle yapıyor
demiyorum.