[Pardus-kullanicilari] açýlýþ sorunu

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
9 Haz 2009 Sal 14:53:50 EEST

2009/6/9 hasan ozcan <hasanozcan03 at gmail.com>

> 2008.2 canis aureus (dizüstü bilgisayarda) kullanıyorum wine ile bir
> proğram (windows proğramı) açmaya çaılışıken bilgisayar kitlendi kapatıp
> açtım şu an açılmıyor açılışteki ekran geliyor f3 seçeneklerden öntanımlı,
> güvenli kip, tekrar tanı deniyorum normal açılıştada hep aynı hatayı veriyor
> (Error 15: File not found Press any key to continue) normal açılış için ne
> yapmam gerekir tekrar yüklesem bilgilerim zarar görürmü (Not yeni
> kullanıcıyım 4 aylık) baya araştırdım fakat ne yapacağımı bilmiyorum
> bilgilerimin zarar görmesinden çekiniyorum saygılar..

Sistemi kurulan veya calisan CD ile acin, kurulum ekrani veya masaustu
geldiginde:

CTRL+ALT+F1   tuslarina basarak konsol'a gecis yapin. CTRL+ALT+F7 ile geri
donebilirsiniz grafik ekrana.

burdan root olarak giris yapin, kurulan CD'de zaten giris yapilmis olacak.

fsck /dev/sdXY komutunu verin, burda   X=diskin harfi,  Y=bolum numarasi ile
degistireceksiniz. Sanirim Pardus bolumunun ne oldugunu biliyorsunuzdur.
Ornegin:

fsck /dev/sda3  gibi...

sonra reboot    komutu ile tekrar baslatin sistemi, bu sefer diskten boot
edin.

--
Emre