[Pardus-kullanicilari] Pardus Alpha ve flash diskten kurulum

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
7 Haz 2009 Paz 01:00:13 EEST

2009/6/6 Cem Topuz <topuzcem at gmail.com>

> Merhaba,
> Ben USB den nasılkurulduğunu kesin olarak anlayamadım. Dizüstü
> bilgisayarımın CD sürücüsü çalışmıyor. USB den kurmak istiyorum. Şuan için
> hiçbir program kurulu değil. Bazı sitelere baktım ama adımlar anlaşılmıyor.
> Yada ben anlamadım. Herkes biryerlere atıf yapmış. Bu şekilde yükleyenler
> veya bilenler adımları buraya yazabilirseniz sevinirim.
> Kolay gelsin.

Gelistiricilerimizden Gokmen Bey, bir yardimci program uzerinde calisiyordu.

sudo pisi bi
http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/ggorgen/puic/pspec.xml

komutunu verip, ayni dizinde olusan paketi sudo pisi it ./paketin_adi.pisi
seklinde sisteminize kurup,sonra:

sudo puic --create  /pardusun/isosunun/oldugu/yer/isonun_adi.iso
/media/usb_diskinizin_sisteme_baglandigi_yer

komutu ile USB disk yaratip bununla sisteminizi acmayi deneyebilirsiniz.
Ornegin pardus 2009 alfa ve bendeki /media/sdg1 'e baglanan usb disk icin:

sudo puic --create /home/emre/Pardus_2009_Alpha.iso /mnt/sdg1

gparted vs. ile usb diskin ilgili bolumunun bootable (aktif) olarak isaretli
olduguna emin olmalisiniz.

--
Emre