[Pardus-kullanicilari] pardus 2009 sorunlarý

Kubilay KOCABALKAN kubilay at kocabalkan.net
1 Haz 2009 Pzt 14:56:11 EEST

01 Haziran 2009 Pazartesi günü (saat 12:23:10) Asir Demirel Gmail şunları yazmıştı:
> merhaba arkadaşlar pardusu 2009 kurdum çok güzel masa üstündeki hiç bir
> şeyi yerine getiremedim örnek olarak sysinfo ev dizini çöp gibi dosya
> indiriyorum masa üstüne diyorum ama göremiyorum masa üstü ayarlarından
> dizin dersem o zaman görebiliyorum
>

> birde programcıkları ekliyorum sağ köşeye koymaya çalışıyorum ama hemen
> ortaya geliyor masa üstünü ayarlardan dizin dersem programcıkları istediğim
> yere koyabiliyorum ama masa üstü dersem o zaman hemen sol tarafa gidiyor
> bende onları sağ tarafa koymaya çalıyorum hemen ortaya gidiyor bir türlü
> düzeltemedim bunu

> [...]

KDE4'e alışmak için Özgürlükçin E-Dergi 13.sayıya göz atabilirsiniz. Orada yazdığım bazı yazlar
iÅŸinize yarayabilir.

KDE4 ile masaüstü kavramı biraz değişiyor. Eski bildiğiniz masaüstünün adı Dizin Görünümü oluyor ve
ayarlarını kurcalarsanız simgeleri istediğiniz gibi yerleştirebilirsiniz. (Sağ tuş veya sağ üstte
yer alan Plasma menüsünde yer alan Dizin Görünümü Ayarları size yardımcı olacak)
Yeni masaüstünde ise her programckılardan meydana geliyor, örneğin Masaüstü Dizin programcığı
sayesinde, eski masaüstünü bir pencere içinde görebilir ve kontrol edebilirsiniz.
Önümüzdeki günlerde E-Dergi 13.sayı içinde yer alan KDE4 yazılarını ve birkaç yeni yazıyı daha
Özgürlükiçin sayfalarına alacağız. İnanın KDE4 kısa bir alışma süresinden sonra size çok daha keyifli
ve esnek gelecek.

Saygılarımla,

Kubilay KOCABALKAN