[Pardus-kullanicilari] Pisi paketi yayımlamak

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
27 Tem 2009 Pzt 22:39:04 EEST

> 1. Pardus deposunda bulunmasını istediğim yazılımları kendim
> paketledim ve bunların bazıları hazır. Bunları sisteme eklemek
> istiyorum. Hatta öncesinde hata.pardus.org.tr'e bunların olması için
> istekte bulunmuştum, şimdi kendim paketlemiş oldum.
> 2. İleride kendimin geliştireceği bir yazılımı, Pardus paketi halinde
> açık olarak yayımlamak istiyorum.

 pek leziz :)

> [...]
> aynı dalda doktoraya devam etmek istiyorum. Bu süreçte elektrik
> mühendisliği dalında faydalı olduğunu düşündüğüm bazı uygulamalar
> yazacağım. Bunu Python dili ile yapacağım. Bu işi sonuç olarak açık
> kaynak şeklinde yayınlamak ve Pardus gibi bir sistemde paket halinde
> bulundurmak istiyorum.
>
> Bu durumda nasıl bir yol izlemem gerekiyor? Gerçekten gidişat
> konusunda kafam epeyi karıştı. Öncelikli hedefim yaptığım ilk paketi
> depoya koyabilmek. Size ekte yaptığım ilk paketi gönderiyorum. Bu
> paket sayesinde nasıl pisi paketi yapıldığını da öğrenmiş bulundum.

 Eğer amacınız Pardus'a katkı vermek, gelişimine geliştirici olarak
(kod, paket, hata düzeltme, yeni özellik vs.) katkı vermek ise
geliştirici olma yolunda çalışıp kendinizi geliştirmeniz yeterli. Bunun
için de wiki vs. deki belgeleri okumak, geliştirici listeleri, hata
takip listesi vs. takip edip örneğin hata çözerek yaptıklarınızı bize
tanıtmanız en uygun yoldur.

 Örnek olarak, bir paketin depoya girmesinin yanında o paketin
sorumluluğunu almak, zamanla gerekli güncellemeleri yapmak, hatalarını
düzeltmek yani paket / yazılım bakımcılığını devam ettirip bunları
Pardus bünyesine katmak Pardus geliştiriciliğidir.

 Ana amacınız Pardus'un gelişimine süreç olarak katkı vermek değil de
istediğiniz yazılımları depoda görmek / kullanmak ise geliştiricilerden
konu ile ilgilenebilecek kişilere ulaşıp hazırladığınız pspec vs. yi
depoya alıp sorumluluğunu almaya ikna etmeniz daha doğru olacaktır.
Bunu hata takip sistemi üzerinden de yapabilirsiniz.