[Pardus-kullanicilari] Pisi paketi yayımlamak

Kaan AKŞİT kunguz at gmail.com
26 Tem 2009 Paz 21:19:01 EEST

Onur bey, yazınızdan anladığım kadarıyla benim kafamda ki ile geliştirici
olma arasında çok büyük farklar var. Ben şu an için sadece şunları
hedefleyen birisiyim:

1. Pardus deposunda bulunmasını istediğim yazılımları kendim paketledim ve
bunların bazıları hazır. Bunları sisteme eklemek istiyorum. Hatta öncesinde
hata.pardus.org.tr'e bunların olması için istekte bulunmuştum, şimdi kendim
paketlemiş oldum.
2. İleride kendimin geliştireceği bir yazılımı, Pardus paketi halinde açık
olarak yayımlamak istiyorum.

Pardus kullanıcı listelerini çok düzenli takip ediyorum. Ancak çözüm üretme
konusunda çok çok yetersiz bir bilgiye sahibim. Yukarıda ki dışında ki
yardım etme işi için yetersiz olma durumum söz konusu. Gelecekte yardımım şu
şekilde olabilir. Ben elektrik mühendisiyim ve yüksek lisansımın bitmesine
çok az bir süre kaldı. Sonrasında gene aynı dalda doktoraya devam etmek
istiyorum. Bu süreçte elektrik mühendisliği dalında faydalı olduğunu
düşündüğüm bazı uygulamalar yazacağım. Bunu Python dili ile yapacağım. Bu
işi sonuç olarak açık kaynak şeklinde yayınlamak ve Pardus gibi bir sistemde
paket halinde bulundurmak istiyorum.

Bu durumda nasıl bir yol izlemem gerekiyor? Gerçekten gidişat konusunda
kafam epeyi karıştı. Öncelikli hedefim yaptığım ilk paketi depoya
koyabilmek. Size ekte yaptığım ilk paketi gönderiyorum. Bu paket sayesinde
nasıl pisi paketi yapıldığını da öğrenmiş bulundum.

Kaan