[Pardus-kullanicilari] wpa türündeki şifresiz ağa bağlanama

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
23 Tem 2009 Per 12:28:36 EEST

23 Temmuz 2009 11:33 tarihinde ANIL BAS <anil.bas1 at kocaeli.edu.tr> yazdı:

> Pardus 2009 da kablosuzagdan internete giremiyorum. Ağ kartım wlan0 olarak
> tanınmakta amabağlanmaya calıstıgım şifreli agda "adres alınamadı" die hata
> vermekte.Servis yöneticinden dhcp i aktif edemiyorum. Şifreli key olarak
> kodunhex karsılıgını girmekteyim OpenSuse 10 surumunde basarılı bi
> sekildecalısmaktaydı acaba pardus da neden olmuyor.? Acaba Wpa ağa
> bağlanmakiçin bi kac paket guncellemesimi yapmam gerek.? İyi çalışmalar.

Merhaba,

benim anlamadığım şeyler var, hem wpa türünde hem şifresiz ağ nasıl oluyor?
ya ağ şifrelidir, wep, wpa kullanır ya da şifresizdir.
bundan başka mac filtreleme de kullanabilir. ağ yöneticisinde "wpa ortak
parola" seçerek parolayı normal olarak girmeyi deneyin.
servis yöneticisindeki dhcp sunucu sizin ağa bağlanmanızla ilgili değil
benim bildiğim kadarıyla. daha çok sisteminizi dhcp
sunucu yapmak için olmalı. o kısmı es geçebilirsiniz.

ben wpa ortak parola kullanan evimdeki ağıma çok uzun süredir sorunsuz
bağlanıyorum. ayrıca şunu deneyebilirsiniz.
ağ yöneticisinde oluşturduğunuz kablosuz ağ profilini açın. mevcut ağları
taratın. ağınızı seçin, otomatik olarak şifreleme
yöntemini ayarlayacaktır...