[Pardus-kullanicilari] Pardus 2009'da gördügüm eksiklikler. Ya da az oburluk. :$

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
18 Tem 2009 Cmt 21:45:13 EEST

2009/7/18 Omer Ozen <ofozen at yahoo.ca>

> Örneğin Amarok'un yeni sürümünde görünümü kişiselleştirme (renk ve yazı
> değiştirme gibi) seçeneği ortadan kalkmış. Bir de yeni görünüm pek
> kullanışlı değil, ayrıca önceki sürümüne göre daha ağır işliyor.

Amarok 2'nin dunyada da cok seveni ve sevmeyeni var. Ben de amarok2'ye
isinamayanlardanim. Insallah ilerde duzelir. Amarok1 sanirim depolarda yok
ve olmayacak, artik gelistirilmeyen bir yazilim.

Simdilik bunun yerine JUK kullanabilirsiniz, ya da songbird'u indirip elle
kurabilirsiniz. (ev dizininizde bir yere acmak yeterli). Songbird
dagitimlarin kurallarina uymadigindan nerdeyse hicbir dagitimin deposuna
girebilmis degil. (kafasina gore degistirdigi kutuphaneleri kullaniyor,
sistemdekileri kullanmiyor).

> Yazıcı tanıtımında sorun var. Pardus 2008'de ağdaki (Windows ya da başka)
> yazıcıyı aramak için bir 'tarama' seçeneği var, bu 2009'da yok.

Bunun icin bir hata raporu girmenizi tavsiye ederim ki gelsin geri :)

Anımsadığım, 2007'de olan web tasarım yazılımı NVU (adında yanılıyor
> olabilirim), muhasebecilik yazılımı Turkuaz vb yazılımları 2008'e geçerken
> yitirmiştik.

Bunlari siz biz oturup paketlersek depoya tekrar girmemeleri icin bir sebep
yok bence.

> Skype, Emesene gibi yazılımlar büyük olasılıkla yakında depolara girecek.

Evet yakindir, uzerinde ugrasiyorlar. Ben pidgin'den de oldukca memnunum
skype gibi sesli/goruntulu gorusme yapamasa da. amsn'i de deneyebilirsiniz.

> Ayrıca acaba yine Scribus masaüstü yayın yazılımı, Stardic sözlük,
> KFTPGrabber gibi yazılımları 2009'da da görebilecek miyiz?

Paket istegi yapmak uygun olur (http://bugs.pardus.org.tr).  Ancak stardict
yerine boncuk ve qstardict, kftpgrabber yerine filezilla programlari depoda
mevcut.

Bu arada, sık kullanımş olduğum, KWrite yazılımının araç çubuğundan da
> 'kopyala', 'yapıştır' seçenekleri uçmuş. O  seçenekler görüntülü olarak
> kolaylık sağlıyordu.

Ayarlarina girip toolbar ayarlarini yapin, geri getirin. Ben yaptim oldu.
Default gelsin diyorsaniz bir hata raporu acmalisiniz ama baska kullanicilar
bu seklini daha begenmis olabilir.

> Bilgisayarımdan birinde 2008'i koruduğum için şimdilik bir sorunum yok. Ama
> 2009'da iyileştirmeler gerçekleşmeden toptan yeni sürüme geçmeyi
> düşünmüyorum doğrusu.

Bence gecin :)
--
Emre