[Pardus-kullanicilari] X oturumunu yeniden başlatmak

Talha Yalta talhayalta at gmail.com
15 Tem 2009 Çar 16:23:51 EEST

Oturumu sonlandırıp yeni oturum açmak X'i de yenileyiyorsa tamam.
Bundan sonra bu yolu izleyebilirim. Teşekkürler.

Diğer taraftan, Ekran ayarlarındaki 2 farklı çözünürlük ayarlama
seçenek setinin farkı nedir biliyor musunuz? Bunlardan biri X'i
yeniden başlatın derken diğeri çözünürlüğü anında değiştirebiliyor ama
tam olarak ne farkları olduğunu anlayamadım. GForce Go 7600 ekran
kartı ile sorunum var ve bu ayarları kurcalayıp duruyorum sabahtan
beri. Oyunlardan ve Marble plasmoidinden anlaşılıyor ki opengl
çalışıyor ama nedense 3B masaüstü efektleri opengl ile çalışmıyor.
Diğer, (sanırım X render) ile başlatılabiliyor ama onda da küp,
sallanan pencereler vs. çalışmıyor.
Bir de ekran çözünürlüğünü değiştiriyorum. Tüm alternatifler
(1024x768, 800x600 vs) sorunsuzken 640x480 çözünürlüğünde ekranın alt
bölümünün bir kısmı kırpılıyor. Bu oyunlarda tam ekran kipini seçip
çözünürlüğü 640x480 yapınca da aynı şekilde oluyor.

LCD monitörün çözünürlüğü 1024x768. Daha bu sabah güncelledim sistemi.
Nvidia'nın kapalı kaynak sürücüsü de yüklü. Bir yorum ya da öneriniz
var mı?
Teşekkürler
ATY