[Pardus-kullanicilari] Pardus 2008.2 RC2 mumcu sürümü duyuruldu.

Emre Kocaoglu emre.kocaoglu at isnet.net.tr
27 Oca 2009 Sal 11:28:17 EET

Sevgili arkadaşlar,

Bu isim konusu korkarım çok nazik bir konu. Siyasi hoşgörümüz tam
olgunlaşmadığı için her konuda kelimeleri kavga ettirmeye çok hazırız.
Baksanıza, aslında pekala aynı anlama gelen Türkiyeli ve Türk sözcükleri bile
gerilim sebebi olabiliyor. Ne olur, bu önemsiz münakaşayı Pardus'a
taşımayalım.

Allah hepimizi tekrarından korusun, 12 Eylül öncesini yaşayan birisi olarak,
Maltepe sigarası içenlerin sağcı diye, Sipahi sigarası içenlerin solcu diye
vurulduğu günleri hala acıyla hatırlıyorum. Bu acıların temel sebebi
kelimeleri kavga ettirme merakımızdı.

Aynı anlamsız kutuplaşma, kişi isminde de çıkabilir. Mesela, önerilen Mevlana
ve Mimar Sinan isimleri bence de çok makul. Ama, kendi deneyimimden
biliyorum, inanın ki birileri çıkar, yok Mevlana Farsça yazmıştı, yok Mimar
Sinan Ermeni asıllıydı falan diye yine olmadık münakaşalar çıkartır.
Baksanıza, yeni paralara basılan insan yüzlerini bile ne garip şekilde
çekiştiriyorlar.

Bence Pardus'un bu gibi münakaşalardan uzak kalması lazım. Pardus yerel değil,
uluslararası kulvarlarda koşmalı. Kalitesi, kadrosu, dinamizmi buna müsait.
Yerel boyutlarla bu yarışın uluslararası hızını kesersek yazık olur.

Bırakalım Pardus, Pardus kalsın. Ve nasıl bizim gönlümüzü kazandıysa,
uluslararası yarışlarda başarılı olup yabancıların da gönlünü kazansın. Adı
bizim tercihlerimize değil, sadece bu amaca uygun olmalı, bence bu yeterli
olur.

Saygılarımla.
Emre Kocaoğlu