[Pardus-kullanicilari] kdebase çöktü

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
26 Oca 2009 Pzt 00:30:03 EET

2009/1/25 seval unver <svlunver at gmail.com>

> Gün geçmiyor ki bir sorunla karşılaşmıyım:( Pardusta konsola sadece pisi it
> lshw yazdım, sonra bana bagımlılıklar var hepsi yüklensin mi dedi. Ben de
> evet dedim. Birden kendi kendine bütün depomu güncellemeye başladı. Ne
> olduğunu anlayamadım. Aradan yarım saat geçti baktım hala devam ediyor. Ama
> ben güncelleme yapmak istemiyordum! Zaten daha önce yapmıştım va başıma
> olmadık kazalar gelmişti. Ya daha bi hafta olmadı pardusa format atalı!
> Güncellemeyi yarıda kesmek istedim ve konsoldayken ctrl+c yaptım. Malesef
> tam da kdebase yapılandırılırken kesmişim:S

Kotu bir yerde kesmissiniz. pisi upgrade islemi yaparken kesmemek gerekiyor
yoksa yari kararli bir sisteme sahip oluyorsunuz. Ayrica paketler
guncellendikce siz de sisteminizi yukseltirseniz bu tip dertlerle
karsilasmazsiniz. (genelde).

Verilerimi yedek aldım ve bilgisayarı kapatıp açtım. Açınca konsol ekranına
> düştü ve kendi hesabımı açamıyor. Diğer kullanıcı hesabımla açılıyor ama
> konsolda. Hem de root olamıyor, çünkü bu kullanıcıya yönetici hakları
> vermemiştim. Şimdi ne yapacağım. Herşey başa dönmesin lütfen. Pardus eskisi
> gibi açılsın nolur ya:S

root hesabi ile giris yapip, pisi up komutu ile guncellemelerin yuklenmesini
saglayin derim. sonra tekrar emin olmak icin pisi it lshw  yazarak isi
bitirin. reboot komutu ile sistemi bastan baslatabilirsiniz, veya

shutdown -h now

komutu ile sistemi kapatabilirsiniz.
--
Emre