[Pardus-kullanicilari] KVM bridged network

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
23 Oca 2009 Cum 11:36:07 EET

2009/1/23 Cahit Güçlü <cahitguclu at gmail.com>

> qtemu'yu kdesu ile çalıştırdım. wiki de anlattığınız şekilde bridged
> network yapılandırmasını yapmıştım zaten. Qtemu nun ağ ayarları bölümündeki
> özel ağ ayarları kısmına "-net nic -net tap" yazarak sanal işletim sistemini
> çalıştırdım. Ama benim istediğim br0 yerine eth1 den NAT yaparak internete
> bağlandı. Bilgisayarda iki NIC var. eth1 ile adsl üzerinden internete
> erişiyorum. eth0 üzerinden de bridge yaparak sanal win xp ile intranetten
> domaine dahil olmak istiyorum. Bunu MS VirtualPC ile yapabilmiÅŸtim.
> Pardus'ta bunu nasıl yapabilirim. Virtualbox ile denediğim de da başarılı
> [...]

Cahit Bey,

Qtemu ile sanal makineyi calistirdiktan sonra, konsole acip,

ps ax  | grep qemu

komutunun ciktisindaki qemu-kvm komutunun tam hangi parametrelerle
calistirilmis oldugunu soyleyebilir misiniz? Tam satiri gorebilmek icin
konsole font'unu cok kucuk yapmaniz gerekebilir.

Su anda elimin altinda kvm calistirabilecek islemciye aship Pardus'um yok,
aksam evde bakicam. Ona gore wiki girdisini de degistiririz gerekirse.
--
Emre