[Pardus-kullanicilari] "Yeniden Başlat " GRUB'a dönmüyor

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
9 Oca 2009 Cum 11:23:00 EET

Friday 09 January 2009 Tarihinde 11:05:47 yazmıştı:
> Merhaba,
>
> Pardus'tan "Yeniden Başlat" ı seçtiğimde normalden uzun süren bir BIOS
> kontrolünden sonra DOS ekranında;
>
> *NTLDR eksik
> Yeniden Başlat Ctrl+Alt+Del
> *
> karşıma geliyor. Ctrl+Alt+Del yapmam birşey değiştirmiyor tekrar aynı yere
> dönüyorum.
>
> Eğer Pardus ta "Bilgisayarı Kapat" seçersem veya ilk açılışta böyle bir
> problemle karşılaşmıyorum.
>
> Vista dan yeniden başlatmamda da problem olmuyor.
>
> Daha önce böyle bir sorun yoktu.

> [...]

 Yakınlarda BIOS güncellemesi yaptınız mı, ya da bilgisayar açıkken bir
elektrik kesilmesi sorunu yaşadınız mı ?

 BIOS unuzda bir problem olabilir, belki güncellemek sorunu çözebilir. Bir
ihtimal BIOS harddiskinizi "soft reboot" sonrası tanıyamıyor olabilir,
harddiskinizin smart özelliği varsa kontrol etmenizi öneririm.

 Uzak bir ihtimal ama harddiskinizin veri kablosu yerine tam oturmuyorsa da bu
sorunla karşılaşabilirsiniz.