[Pardus-kullanicilari] /dev içeriği dolduruluyor

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
7 Oca 2009 Çar 22:58:25 EET

07 Ocak 2009 Çarşamba 22:26 tarihinde Erdem Uysal <uysalerdem at gmail.com>yazdı:

> Çekirdek yüklenirken, laptop üstündeki entegre web kameram yokmuş gibi
> davranmasını istiyorum. Bunu nasıl yapabilirim?

Merhaba,

entegre kameranın kullandığı modülü (/sbin/lsmod çıktısından bulabilirsiniz)
kara listeye (/etc/modprobe.d/blacklist-compat) alarak açılışta yüklenmesini
engelleyebilirsiniz. hatta bu cihazın üstünde mikrofon varsa snd-usb-audio
modülünü de kara listeye almak bazı sorunları çözecektir...

kolay gelsin...