[Pardus-kullanicilari] Rapson Memory

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
7 Oca 2009 Çar 13:27:31 EET

2009/1/7 Fatih Murutoglu <murutoglu at gmail.com>

> Arkadaşlar bildiğim kadarıyla linux OS için bellek sınırlaması yok. 4 gb
> ram için win in 64 bit olması gerekirken linux için böyle bir sıkıntımız
> yok. benim sorum şu. üzerinde rapson memory de olan böyle bir makinede
> pardus desteÄŸi nedir?

Merhaba, 4 gb sorunu 32 bit sistemlerin adreslemesi ile ilgili bir sorundur
ve isletim sisteminden bagimsizdir. Eger 4 gbyte ram'i olan bir sistemde 3,2
Gb'in ustunu kullanmak istiyorsaniz 64 bit bir sisteme gecmeniz gerekir,
Windows veya Linux ama 64 bit.  (PAE konusuna durumu daha da karistirmamak
adina girmiyorum)

Pardus su anda 32 bit oldugundan, ancak 3,2 gb'a kadar gorebileceksiniz.
--
Emre