[Pardus-kullanicilari] Yazıcı ekleme sihirbazı LPT yok ve Printer yazmıyor.

TEAkolik teakolik at gmail.com
3 Oca 2009 Cmt 08:56:44 EET

          Merhaba arkadaşlar geçenlerde bir mail atmıştım.  Yazıcı ekleme
sihirbazımda  lpt olmadığını pasif kaldığından bahsetmiştim. Bu yüzden
yazıcı yükleyemiyordum. Ayrıca diğer yazıcı türünü seçtiğim zaman printeri

parallel:dev/lp0   olarak tanıtmama rağmen printer'im yazmıyordu.

Printer yönetimine  http://127.0.0.1:631/printers/  kısmından baktığımda
beyaz bir sayfa ve sanki CSS dosyaları hatalı bir web sayfası gibi
görüntülenmişti. Printerimin durumunda ise  Unable open vs.. gibi hatalarla
karşılaştım...

dev altında lp0 'ı görebilmeme rağmen printeri tekrar kuramamıştım.  Uyuz
bir durum :)

        Peki ne olduda böyle oludu  ?  Valla gayet güzel çalışıyorken Cups'u
biraz kurcaladım sonradan bu hale gelmişti :)

Çözüm :

Madem ki dedim ben Cups'u kurcaladıktan sonra böyle oldu

../etc/cups içerisde   pico cupsd.conf.default  'u açtım  sonra CTRL-X
dosya adını  cupsd.conf  olarak kayıt ettim :)

Yani default conf'u  mevcut conf üzerine kayıt ettim .

Printer canavar gibi çalışmaya başladı. Ayrıca 127.0.0.1:631/printers
sayfası düzeldi. Printer durumları düzeldi  cSS leri bile düzeldi.
Bilginize...

--
http://www.teakolik.com