[Pardus-kullanicilari] OpenOffice.org 3 için Pisi Paketi

Akın Ömeroğlu akin at omeroglu.net
3 Oca 2009 Cmt 01:26:01 EET

On Saturday 03 January 2009 00:28:10 Hakan HAMURCU wrote:
> Merhaba,

Merhabalar,

Uzun süredir topluluktan sıkı takipçilerimiz bizlere de benzer sorularla
gelmekte. OpenOffice.org 3.0 ile birlikte gelen önemli yeniliklerden ve
gelişmelerden faydalanmak isteyen kullanıcılarımızı anlayabiliyorum.

Openoffice.org'a Pardus 2008 sürümünde geçilmesi için bir kaç tane kriterin
sağlanması gerekiyor bana kalırsa.

Bunlardan ilki elbette yeni paketin en az mevcut paket kadar kararlı
çalışması. Bunun için öncelikle yeni sürümün başarılı bir şekilde
paketlenmesi ve daha sonra kullanıcılar tarafından sizin de e-postanızda
belirttiğiniz gibi bazı çökmeleri ve sorunları engellemesi için sıkı bir
şekilde test edilmesi gerekiyor. Hafızam beni yanıltmıyorsa OpenOffice.org
3.0 paketini hazırlayan Gökçen şu an için tüm temel ihtiyaçları karşılayan
bir paket yaratarak bu kriterin ilk ayağını başarı ile tamamladı. Bundan
sonra eğer bu paket depoya alınacaksa Serbülent'in liderliğine yürüyen test
ekibi ile uzun soluklu bir test çalışmasın yapılarak bu kriterin ikinci ayağı
da tamamlanabilir.

Burada ikinci kriter OpenOffice 3.0 sürümünün gelişim ağacına bakmak olmalı.
An itibari ile OpenOffice 3.0 sürümü sonrası ilk sürümünü çıkartma aşamasının
içinde. 11 Aralık günü 3.0.1 için kodlar donduruldu ve sürüm takviminde 22
Ocak günü 3.0.1 sürümünün dağıtılacağı yazıyor. Bundan sonraki sürüm ise 3.1
olacak ve eğer bir aksilik olmazsa Mart ayının sonunda 26 Mart günü
kullanıcılara sunulacak. Erkan Tekman'ın gerek blogunda gerekse diğer
mecralarda belirttiği üzere 3.1 sürümü bizim de Pardus 2009 için en yoğun
çalıştığımız günler olacak. 2008.2'nin ise Ocak sonunda çıkacağını düşünecek
olursak sanıyorum 3.0.1'in test edilmesi için yeterince vakit olmayacak. Bu
yüzden açıkçası bu kriteri karşılar mıyız emin değilim.

Bir diğer kriter ise OpenOffice'in paket büyüklüğü nedeni ile tüm
kullanıcıların bu güncellemeyi edinirken zorlanıp zorlanmayacağı yönünde
olabilir. Yeni ara sürüm öncesi böyle bir geçişi tamamlamak muhtemelen
belirli bir güncelleme yapma kararını almış kullanıcı için en olumlu zaman
olacağından bu kriter için söyleyebileceğim tek şey iyi zamanlama...

Bana göre son kriter ise tamamen dağıtım kararı yönünde olacak. Özellikle
sürüm yöneticimiz sevgili Ekin'in alacağı kararın önemini düşünmek lazım. Ara
sürümde bu kadar önemli bir bileşeni güncellemek ne kadar doğru bir
davranıştır, gerekli tüm testler ve denemeler yapıldı mı gibi önemli sorular
bizden çok ama çok daha fazla Ekin'in zihninde olacak ve nihai sözlerden
birini de o söyleyecektir. Burada topu güzel bilek hareketleri ile Ekin'e
yolluyorum...

Uzunca bir cevap oldu ama olaya siz kullanıcı tarafından ben de geliştirici
tarafından bakmaya çalıştım. Gelişmiş özellikleri, daha hızlı çalışması gibi
çok büyük avantajları düşünüldüğünde kişisel fikrim 3.0'ın özenli bir test
sonucunda 2008.2 sürümü ile depolarda yer alması yönünde...

Sevgiler...
--
Akın Ömeroğlu
www.ozgurlukicin.com