[Pardus-kullanicilari] OpenOffice.org 3 için Pisi Paketi

Hakan HAMURCU hakan at hamurcu.com
3 Oca 2009 Cmt 00:28:10 EET

Merhaba,

Biz bünyesinde 14 ayrı firma barındıran büyük çaplı bir grup şirketiyiz.
Merak eden arkadaşlar için firma adınıda vereyim http://www.federal.com.tr

Ben gruptaki tüm şirketlerin Pardus'a göç edebilmesi için gerekli
çalışmaları yürütüyorum. Faal olarak görev aldığım şirkette zaten Pardus
ve OpenOffice ikilisini aktif olarak kullanmaktayız. Dİğer
şirketlerimizde bizim edindiğimiz tecrübelere bakarak cesaret alıyorlar
ve onlarda geçme isteklerini bana bildiriyorlar.

Şimdi bunu sizlere neden yazdığıma gelince!...

Yılların vermiş olduğu alışkanlıkları unutturmak, insanları Pardus'a ve
OpenOffice'e ikna etmek zaten yeterince zor oluyor.
Birde buna dışarıdan destek veren sözüm ona bilişim firmalarının windows
tavsiye ve ısrarlarını ekleyince ikna ettiğiniz kişiler kısa sürede
tekrar karşıt görüşe sahip oluyorlar.

Son günlerde firmamızın çalışanlarından bana çok sık gelen şikayetlerin
başında "Neden OpenOffice.org 3.0 yok Pardus'ta" diyorlar. Tabiki ben
durumu anlatmaya çalışıyorum ancak dediğim gibi dışarıdan insanların
yönlendirmeleriyle konu farklı mecralara çekiliyor.

Sizlerden ricam OpenOffice.org 3.0'ın bir an önce Pisi paketinin
yapılarak resmi depoya girmesini sağlamanız olacaktır. Şimdi
diyebilirsiniz ki "zaten OOo 2.4.x var depoda onu kullanın" evet
haklısınız ancak firmamızda daha önce kullanılan ve halen dışarıdan
gelmekte olan eski ofis dokümanları *.docx, *.xlsx gibi Microsoft Office
2007 ile hazırlanmış olanlar. Bu dosyaların hiçbirisini yeniden
hazırlamayı ne ben göze alırım nede kullanıcılar buna yanaşmazlar. OOo
2.4.x ile bu tür dosyalar ya açılamıyor veya başarımı çok düşük oluyor.
Ayrıca daha önce hazırlanmış çok sayıda PDF dosyamız var. Bunları edit
etme imkanı şimdiden bizi cezbetmiş durumda anca OOo3 olmadığı için
kullanamıyoruz.

Bu ay çıkacak yeni sürümle birlikte (2008.2) OOo3 paketininde çıkması
emin olun bizi mutlu edecektir.

Kolay gelsin.

Hakan HAMURCU