[Pardus-kullanicilari] pardus kurulumda disk bölümlendirme

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
24 Þub 2009 Sal 23:53:31 EET

2009/2/24 Hamit Giray Nart <hgnart at groupwain.net>

> olarak
>
> Bunu öğrendiğim iyi oldu. Teşekkürler.
> Peki bunu fstabı düzenleyerek mi yapabiliyoruz? Ben takas alanını kurulumda
> oluşturmuştum. fstab'ta şöyle görünüyor:
>
> LABEL=PARDUS_SWAP    none           swap      defaults,sw          0 0
>
> Buradaki mountpoint'i bir dosya olarak yazarsam, takas alanını oraya bağlar
> mı?
> Satırın başına # işareti koyarsam, takas alanını kaldırmış olur muyum?

Evet satirin basina # koyarsaniz takas alani kalkar. Swap alanini anlamak
icin "man mkswap" komutunun ciktisini okumak faydali olacaktir (ingilizce
varsa).  Eger bir dosyayi swap yapmak istiyorsak, su  -  komutu ile root
olup, oncelikle

       dd if=/dev/zero of=/swapdosyam bs=1M count=512

komutu ile 512 MB'lik bir dosya yaratiyoruz. 512 yerine 1024 yazarsaniz (ya
da baska bir rakam), 1 gigabyte'lik swap dosyaniz olur. Yukardaki komut
/dev/zero yani sifir ureten cihaz yardimi ile (if=input file, giris
dosyasi), dosya sisteminin kokunde (/) swapdosyam isminde bir dosya yaratir
(of=output file, cikis dosyasi). Bs=1M 1 Megabyte'lik adimlarla, count=512
de 512 kere demek.

Daha sonra bu dosyayi swap tipine donusturecegiz, bunun icin mkswap komutu
yardim edecek:

             mkswap /swapdosyam

En son da bu dosyayi ya fstab'a yazacagiz digerine benzer ama LABEL=
olmaksizin, ya da hemen kullanmak istersek:

             swapon /swapdosyam

diyecegiz.

Eger bu bilgiler isinize yararsa, Wiki'ye ekleyebilirseniz memnun olurum :)
--
Emre