[Pardus-kullanicilari] OpenGL hatası

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
15 Şub 2009 Paz 01:59:01 EET

On Sun, 15 Feb 2009 01:34:05 +0200
Sami Devrim <sami.devrim at gmail.com> wrote:

> Glest oyununu başlatmaya çalışırken aşağıdaki hata mesajını alıyorum:
>
> Devr at Devr-pardus ~ $ glest
> Couldn't process event: OpenGL error: invalid operation at file:
> glest_game/graphics/renderer.cpp, line 2480
> Exception: OpenGL error: invalid operation at file:
> glest_game/graphics/renderer.cpp, line 279
>
> Ekran kartım GeForce4 MX 440, monitörüm bozuk olduğu için Samsung
> marka bir HD LCD televizyon kullanıyorum. Yüklediğim Nvidia
> sürücüleri ile ilgili olarak şimdiye kadar bir problem yaşamadım.
> Acaba OpenGL ile ilgili ayrı bir yükleme ya da ayar mı yapmalıyım?

> [...]

 Ekran kartınız Glest'in açmak istediği bir OpenGL yeteneğini
desteklemiyor olabilir. Malesef Glest bu tarz ayarları yakalama
konusunda biraz beceriksiz. Ev dizininizde .glest/glest.ini dosyasını
düzenleyip bir kaç ayarı kapatmak işe yarayabilir.

 Shadow öntanımlı kapalı olmalı, ayrıca FogofWar değerini de 0 yapmayı
deneyin işe yarayabilir.