[Pardus-kullanicilari] Pardus 2008,2 Kurulum Problemim

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
14 Þub 2009 Cmt 16:16:56 EET

2009/2/14 Veli Kabayel <kabayel at gmail.com>

> F12 tuÅŸu ile 2. diski de sectim fkat yine grup gelmedi Grubun kurulumu
> sırasında Sistem diskine yaz ı sectim olmadı
> Pardusun kurulu olacağı diskin başına yaz secenegini yazdım yine olmadı. PC
> net dergisinin vermiÅŸ olduÄŸu Ubuntu DVD si ile CD den Linux u
> calıştırabiliyorum.
> Ubuntuyu sorunsuz kurdum fakat grub gelmediginden pardus u baslatamıyorum.
> Birincil Disk e kurayım dedim Elle yapılandırma yaptım diske Pardus Root a
> 9 GB, takas alanı olarakta 4 GB alan ayırdım
> root alanına tıkladıgımda ileri dedigimde disk biçimlendiriliyor dedi fakat
> [...]

Selam Veli Bey, once bir herseyi yerine oturtalim. Internette baktim, bu
sistemde SCSI diskler oldugunu goremedim. Acaba SATA ile SCSI'yi karistirmis
olabilir misiniz?

Asagida yazacagim metoda gore kurulum yapin, sonra boot etmezsek bile CD'den
acip biseyler deneriz:

- BIOS'tan disklerin sirasini gorun, seri numaralarinin farkli kismini not
edin, hangisi ilk hangisi ikinci emin olalim
- BIOS'tan diskleri SATA AHCI olarak ayarlayin (eger hakikaten SCSI iseler
de SCSI olarak ayarlayin)
- CD'den boot edin, kurulumda disk bolumleme ekrani geldiginde, sda ile sdb
'nin BIOS'taki hangi Diske tekabul ettigini iyi not edin
- Kurulumu istediginiz diskte tamamlayin. sira GRUB kurmaya geldiginde, 1.
diskin (BOOT diski)'nin basina kurulacak sekilde ayarlayin. Eger sistemde
Vista varsa, o zaman durum biraz karisabiliyor, bilgi verin bu durum varsa.
- Kurulum tamamlayip bastan baslattiginizda, GRUB gelmezse, CD'den tekrar
boot edin. Kurulum ekrani geldiginde CTRL+ALT+F2 'ye basip, konsola dusun
(komut satiri), burada durum degerlendirmesi yapacagiz. Eger elinizde
calisan CD varsa daha kolay olabilir, o zaman konsola dusmeden (CTRL+ALT+F2
yapmadan), calisan CD'de bir konsole programi acip, sudo -s -H  komutu ile
root olduktan sonra, asagidakileri gene uygulayabilir, kopyala yapistir ile
de firefox'tan bilgi verebilirsiniz:
- Oncelikle bize hangi diskin hangi partition'ina kurduguuzu soyleyin, sonra
su komutun ciktisini yapistirin:
     ls /dev/sd*

Sonrasina bu bilgilerden sonra bakalim. Sirayla ilgili partition'daki /boot
dizini altina bakacagiz, GRUB'un diskleri nasil gordugunu gorecegiz, tekrar
grub'u elle kuracagiz vs.

--
Emre