[Pardus-kullanicilari] DNS nasıl flush edilir?

İsmail DOĞAN info at ismaildogan.com.tr
6 Şub 2009 Cum 16:54:06 EET

henüz ben cevap yazarken yeni mesajlar da göndermişsiniz, şimdi gördüm
onları. Sizin sorununuz pardus a özel bir durum değil anladığım kadarıyla..
Kullandığınız dns sunucusundan kaynaklı olması gerekir. örneğin bu domain
size ait olduğuna göre "acaba aktif oldumu, açıldı mı gibi" merakınızı
gidermek için henüz ayarlar tamamlanmadan girmeyi denemiş olabilirsiniz. Bu
durumda kullandığınız dns sunucusu mevcut bilgileri almış ve kendi cache ine
yazmıştır.  bu durumda sonradan yapılan değişikliklerden haberdar olması
için expire süresinin dolmasını bekleyecektir. yani sonuçta bir süre sonra
sorun zaten kendiliğinden düzelir

ama neticeyi hemen görmek isterseniz, daha önce hiç kullanmadığınız bir dns
sunucusu kullanın. bu durumda sorunun bahsettiğim durumdan olup olmadığını
hızlı bir şekilde görebilirsiniz. hosting aldığınız herde bir sorun olup
olmadığını görmek için dnsreport benzeri hizmet veren dns query web
sayfalarını da kullanabilirsiniz.

mesela 194.27.128.101 istanbul üniversitesinin dns sunucusunu bir deneyin
derim.. (daha önce kullanmadı iseniz..)