[Pardus-kullanicilari] pardus 2008 kurulu sabit diskimi başka sisteme taşırsam çalışırmı?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
3 Şub 2009 Sal 02:01:16 EET

2009/2/3 Caner ARIK <arikcaner at hotmail.com>

>  merhaba, pardus 2008i indirdim ve sabit diskime kuracağım.
> fakat bu işlemi kardeşimin makinesinde yapmak durumundayım.
>
> öncelikle;
> kardeşimin sistemi core 2 duo işlemci ve ddr2 ram kullanıyor
> benimki ise p4 ve ddr(2)?
>
> ben kardeşimin sisteminde kuracağım pardusu problemsiz olarak kendi
> sistemimde kullanabilecekmiyim?

Merhaba,

Genel olarak sorun olmaz diyebiliriz. Donanimlar da her sistem acilisinda
bastan tanindigindan, A donanima kurulup B'de calismama durumu azdir. Bu
kurala bir iki tane istisna verilebilir:

1) Ekran Karti
   Ekran karti kurulumda taninip, /etc/X11/xorg.conf isimli bir dosya
yaratilir, veya goruntu yoneticisi ile degistirilmis olabilir. X grafik
arayuzu burdaki surucuyu kullanarak acilir.  Bu yuzden sistem
degistirirdiginizde, acilista grub menusunde F3 tusuna basarak "Tekrar Tani"
diyebilirsiniz, veya "Guvenli Kip" ile acip goruntu yoneticisi ile gerekli
degisikligi yapabilirsiniz.

Eger her iki sistemde de ayni marka (intel, ati, nvidia gibi) bir kart
varsa, bir ihtimal hicbir ayar yapmadan da calisabilir, ekran cozunurlukleri
de onemli tabii.

2) Disk Partition'lari.
  Eger dogrudan bir sistemde diske kurup, obur sistemde aciyorsaniz ve her
iki sistemde sadece 1 disk vardiysa (kurulumda dahil), o zaman sorun olmaz.
Ancak 2 diskli sistemlerde, veya kurulu sistemi baska diske kopyalarken,
disk/bolum numaralandirmalari degisebilir, o zaman GRUB ekraninda gerekli
satir ayarlari ve /etc/fstab dosyasinda  ayar yapilmasi gerekebilir.

3) Ag Profilleri
   Ag profilleri de belli bir karta gore yapiliyor, o yuzden farkli kart
varsa, ilgili ag profilini tekrar yaratmalisiniz, eskisini silebilirsiniz.

Emre