[Pardus-kullanicilari] Uzak Masaüstü.. Problemi 2003 Server + 10 Client

TEAkolik teakolik at teakolik.com
2 Şub 2009 Pzt 21:00:57 EET

Sistem :

10 Client Pardus  (pisi up + )

1 2003 Server Standart (update)

10 Client içerisindeki 5 adet Client 2003 Servere Uzak bağlantı yapmaktadır.

Clientlerde Masaüstünde SAĞ tıklama Yeni oluştur UYGULAMAYA BAĞLANTI.

Komut bölümüne..

*rdesktop -k tr -u TEAkolik -g1270×960 -r printer:PANASONIC -a8
192.168.2.100    (1Client)*

*rdesktop -k tr -u TEAkolik -g1280×1024  -a8 192.168.2.100   (4Client)***

Şeklinde uzak bağlantı kısayolları oluşturdum.  3 makina TS'e bağlandığında
sistem biraz kasılıyor. 4 ve 5. makinalarda TS 'e bağlandığında sistem
kasılmaya başlıyor.

Sistemde daha önceden 10 Client Windows XP Pro vardı.  Yine aynı şekilde
Uzak bağlantı yapılmaktaydı. Fakat hiç bu kadar kastığını görmedim. Açıkcası
24bit ile bağlanıyorlarıd.*
Uzak bağlantıların renk derinliğini 8 bite düşürdüm. *
Fakat çok bişi fark etmedi. Açıkcası fark etti ama bir işe yaramadı. Çok az
bir etkisi var.

2003 Server Standart üzerinde 4GB Ram mevcut (PAE yok. 3,2GB Ram olarak
görmekte)
2003 Server üzerinde Progress ile 1 database mevcut. Kullanmakta olduğumuz
ERP projesini Uzak masaüstü ile çalışıyoruz.
2003 Server üzerinde ERP projemiz var. Progress DB kullanmakta.  ERP yi
Uzakmasaüstü ile kullanıcılar kendi yetkileri dahilinde kullanmakta.
2003 Server üzerinde SQL Server vardı kaldırdım (eski muhasebe programımız
vardı. Kaldırdım acaba sorun SQL çok aşırı felan kastırıyor mu diye ama
hayır.)
2003 Server üzerinden bir internet paylaşımı YOK.. Sadece birkaç klasör
paylaşıma açık.

2003 Server Airties Wlan modeme 100Mbit Kablo ile 1GBlik ethernet kartından
bağlı.
10 Client ise 54Mbit  Wus 200 ile Wus 300 USB Stickler ile  2 Adet  AP300 ve
AP200 üzerinden bağlanıyorlar.

Fakat server kasıyor.  XP Clientlerdeyken aynı donanım vardı. 10 Client
gayet güzel çalışıyordu. Şimdi PARDUS'a geçince neden kasmaya başladı ?  TS
kasarken SERVER makinaya gidip kurcalıyorum. Server makina normal çalışıyor.
%2-4 Cpu kullanımı. 1,2 GB Ram kullanımı...

Ne oldu da  Clientleri Pardus 'a çevirince TS bu kadar kasmaya başladı  ?
Önceden 24bit olarak bağlanıyordum şimdi 8bit renk derinliğine indirdim.
10Client bağlıyken şimdi 5 tane bağlanamıyor.

Yardımlarınız için teşekkür ederim.

Hamza ŞAMLIOĞLU
--
http://www.teakolik.com