[Pardus-kullanicilari] pardus u kurdum vistaya ulaşamıyorum

Özgür KURU ozgurkuru at gmail.com
25 Ara 2009 Cum 09:31:52 EET

25 Aralık 2009 00:13 tarihinde Gokhan Varol <gokhanvarol at yahoo.com.tr>yazdı:

> Gparted ya da KDE Disk Bölümü yöneticisi ile vista yüklü diskinizi
> araştırın,
> sonrasında giriş yöneticisinden ayarlama yapabilirsiniz.
>
> Araştırma Sonucu:
>
> /dev/sda1        ntfs       /mnt/sda1       WinRE    1,46GB    192 MB
> kullanılan   Boot
>
> /dev/sda1    bilinmeyen     46 GB
> /dev/sda4    ext4     PARDUS      9,28GB
>
> bu bilgilere göre yapmam gereken nedir?
> Saygılar
> Gökhan VAROL

Burada bir sorun var gibi geldi bana. sizinde gördüğünüz gibi iki adet sda1
girişi mevcut. sanırım disk yapısı üzerinde bir sorun var gibi duruyor.

windows vista ntfs olarak belirtilen sda1 üzerinde olma ihtimali çok düşük
çünkü 1.46GB olarak göstermiş boyutu. Diğer sda1 ise zaten bilinmeyen bir
alan olarak işaretlenmiş. Belki bu vista/7 sistemlerinin kurulumda kendileri
için ayırdığı küçük boyutlu alanlardan kaynaklanıyor da olabilir. kontrol
etmekte fayda var.

--
Özgür Kuru
www.ozgurkuru.net