[Pardus-kullanicilari] Gateway (ağ geçidi) ipsi farklı ise

ahmet nal neo_ferhat at yahoo.com
24 Ara 2009 Per 13:00:47 EET

> eth0
>

> Yukarda kullandiginiz "dev eth0"
>  burdaki anahtar kelime.

Eğer man route bakarsanız komutun sonuna dev eth0 nin verilmesinin seçimlik olduğunu görürsünüz yani bunu yazmasanız da oluyor. Sonuçta bilgisayarın yönlendirme tablosu 1 tane ve "bana şu arayüzün yönlendirmelerini göster" şeklinde bir route komutu parametresi de yok yani anahtarın bu olduğunu düşünmüyorum

> bu

> arayüzden

> yapıyor.

> kalıyoruz. Bu

> bir ağ

> ve

> Bu konuda bir istek yapabilirsiniz. Ancak iki
> farkli ag arayuzu oldugunda windows'un hangi arayuze bu
> yonlendirmeyi ("dev eth0" gibi) yaptigini merak
> ettim, orda ag arayuzu tanimlamak icin bir ayar yok cunku
> hatirladigim kadari ile.

Yönlendirmenin doğasında bu var yönlendirme arayüze göre değil her paketin hedef ip adresine göre yapılıyor. Yönlendirme tablosu arayüzden bağımsız çalışıyor eth0 ve eth1 gibi iki farklı arayüzünüzün olması önemli değil zira paket hangi arayüzden giderse gitsin yönlendirme için aynı tablo kullanılıyor. Dolayısıyla eğer orada ilgili bir kayıt varsa paket otomatikman belirtilen kısma yönlendiriliyor.

> [...]
> otomatik yapabilirken şimdi ekstra ayarlamalar yapmam yada
> shell scriptleri yazmam gerekiyor. İşte bu işi pardusta
> otomatik yapsa madem farklı ağ geçidini kabul ediyor
> gerekli kayıtlarıda tabloya giriverse. Ne dersiniz.
>

> Bir istek yapilabilir ama yukarda dedigim gibi
> birden cok arayuz oldugundan hangisine tanim yapilacagi net
> degil. Malum ag gecidi olarak IP girdigimizde arayuz
> otomatik secilebiliyor, ancak olmayan bir agdan ag gecidi
> tanimladigimizda hangi arayuze bu tanimi yapacagini
> ayarlayabilmek lazim (eth0, eth1, ppp, vs. olabilir

Bu konunun çözümünün zaten sorunun içinde olduğunu düşünüyorum sonuçta biz ağ yöneticisinden bir profil oluştururken hangi arayüzde bu profili oluşturacağımızı başta seçiyoruz. Bu nedenle hangi arayüze yönlendirme tanımlaması girileceği baştan belli oluyor. Ancak yönlendirme tablosu arayüzden bağımsız yani siz arayüze bakmasanız da yönlendirilecek paketlerin her biri için aynı yönlendirme tablosu kullanılıyor bu nedenle yönlendirmede arayüzün belirtilmemesinin bir sorun yaratacağını zannetmiyorum. Çünkü route komutunda arayüze göre çıktı vermeyi sağlayacak bir parametre yok.

Siz geliştiricilerden misiniz? ya da onlara yakın mısınız? Çünkü böyle bir istek girecek olsam gördüğünüz gibi anlatmak biraz zor ve uzun oluyor. Geliştirici iseniz ya da geliştirici arkadaşlar bu mailı okuyorsa ilgili kişilere bu isteği gönderebilir mi?