[Pardus-kullanicilari] Gateway (ağ geçidi) ipsi farklı ise

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
24 Ara 2009 Per 11:21:32 EET

2009/12/24 ahmet nal <neo_ferhat at yahoo.com>

> [...]
> tanımasıdır derken aslında tüm ipler için bir yönlendirme kaydının girilmiş
> olduğunu tüm iplerin içinde 192.168.1.0 ağı da olduğu için aşağıdaki satırın
> bu işi yaptığını anlatmak istedim ancak cümle uzun olunca biraz kısaltmışım.
> bildiğiniz gibi 0.0.0.0 özel bir ipdir ve bütün ipler anlamına gelir.
> Windows yönlendirme tablosuna baktığında en özel yönlendirmeden en genel
> yönlendirmeye gider. Yani tablodaki diğer kayıtları denedikten sonra bunlara
> uymayan bir şey varsa en genel tanım olan aşağıdaki tanıma yönelir buda

Tamam, siz yonlendirmelerinizi arayuz bazinda yaptiginiz ve ag gecidinde de
bu ayari yaptiginiz icin calismakta sisteminiz.

Yukarda kullandiginiz "dev eth0"  burdaki anahtar kelime.

> Çok haklısınız konu dağılmasın diye devamını yazmamıştım ama modemimde de
> bir statik yönlendirme var aynen dediğiniz gibi 10.10.10.0 ağından gelen
> paketleri 192.168.1.1 e yani kendine yönlendir şeklinde. Bu şekilde
> yönlendirme aktifken 10.10.10.0/24 ağı internete çıkabiliyor ve ağdaki
> diğer bilgisayarlara bağlanıyor. Bu kaydı sildiğimde ise iç ağ tamamen
> yalıtılmış oluyor ve kendi yağı ile kavruluyor. Böylece güvenlik sağlanıyor.
> Tabi neden böyle işlere girdiğim uzun hikaye merak edenler için onu da
> anlatırım :)

Guzel, anlastigimiza sevindim :)

> Tüm bu

Bu konuda bir istek yapabilirsiniz. Ancak iki farkli ag arayuzu oldugunda
windows'un hangi arayuze bu yonlendirmeyi ("dev eth0" gibi) yaptigini merak
ettim, orda ag arayuzu tanimlamak icin bir ayar yok cunku hatirladigim
kadari ile.

> Tüm bu konuştuklarımızdan sonra siz nedersiniz halen aynı fikirdemisiniz?
> Bu işleri windowstan otomatik yapabilirken şimdi ekstra ayarlamalar yapmam
> yada shell scriptleri yazmam gerekiyor. İşte bu işi pardusta otomatik yapsa
> madem farklı ağ geçidini kabul ediyor gerekli kayıtlarıda tabloya giriverse.
> Ne dersiniz.

Bir istek yapilabilir ama yukarda dedigim gibi birden cok arayuz oldugundan
hangisine tanim yapilacagi net degil. Malum ag gecidi olarak IP girdigimizde
arayuz otomatik secilebiliyor, ancak olmayan bir agdan ag gecidi
tanimladigimizda hangi arayuze bu tanimi yapacagini ayarlayabilmek lazim
(eth0, eth1, ppp, vs. olabilir sonucta)

Emre