[Pardus-kullanicilari] format

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
23 Ara 2009 Çar 19:56:59 EET

23 Aralık 2009 19:50 tarihinde Oner Tekin <oner.tekin at gmail.com> yazdı:

> Sevgili Pardusçular,
> HP, 160 GB olan masaüstü bilgisayarım, Pardus2009 (2.6.30.9-128) ve XP
> yüklü. XP için, CAD nedeniyle, format atmak zorundayım. Açılış ekranı ;
> Pardus2009 /dev/sda5/
> XP (ntfs)-sda1
> şeklinde. Bu durumda ne yapmalıyım ? Daha önce de Pardus yüklüyken
> yapmıştım bu işi, XP yüklemesi Pardusu hepten silmiş gitmişti.., ayni şeyden
> korkuyorum. Yani Pardusu silmeden, XP nasıl yüklenir ?...Teşekkürler..

XP kurduğunuzda Pardus'u silmiyor sadece Pardus'un her iki işletim sistemi
için kullandığı açılış kaydını siliyor ve
kendi açılış kaydını yazıyor. Siz yine XP kurulu olan bölüme kurulum yapıp
diskin tamamını biçimlendirmezseniz (formatlamazsanız)
açılış kaydını Pardus kurulum CD'si ile tekrar oluşturabilirsiniz.

--normal olarak sda1 bölümüne XP kurun. direk olarak XP açılır duruma
gelecek.
--Pardus kurulum CD'si ile sistemi başlatın, 2. seçenek olan "sistem
kurtarma"yı seçin ve kalanında sizi yönlendirecektir.
"Ön yükleyiciyi tekrar kuracaksınız" anahtar kelimeniz bu...