[Pardus-kullanicilari] Gateway (ağ geçidi) ipsi farklı ise

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
23 Ara 2009 Çar 17:52:24 EET

2009/12/23 ahmet nal <neo_ferhat at yahoo.com>

> hiçbir işletim sisteminde farklı bir ağ geçidi giremezsiniz demişsiniz
> ancak winxp de ağ geçidi kısmına farklı bir ip atayabiliyorsunuz ve hiçbir
> hata vermeden bağlantıyı kuruyor.

Gidip o Windows bilgisayarda bir ipconfig  /all  komutu verin ve ciktisini
buraya da gonderin. Ayrica bir de tracert ciktisi alin. Goreceksiniz ki
windows da 2 ip almis. Burada tartisma yaratacak bi sey yok, kural bu.
Muhtemelen windows bir IP'yi DHCP'den oburunu de elle sizden aliyor o yuzden
farketmiyorsunuz.

Aslında kendi ağınızdan farklı bir ağda ağ geçidinin olması çok mantıklı bir
> durum. Eğer illaki ağ geçitleri kendi ağınızda olsaydı ağ geçidi adresinin
> elle girilebilmesi için bir bölüm bırakılmazdı. DHCP de olduğu gibi ağ
> içerisine bir broadcast yayını ile ağ geçidinin ipsi öğrenilebilirdi.

Ag gecidinin elle girilebilmesi, ayni IP'nin de elle girilebilmesi gibi bir
sey. Baska da bi anlami yok. ama windows'a elle IP verip, ag gecidini baska
bir ag'dan veremezsiniz. Verseniz de o ag gecidini kullanamazsiniz, cunku
baska ag, windows'unuz icin "olmayan" bir seydir.

Tam olarak anlamak icin bir ag dizayninin temelleri ile ilgili belge
okumanizi oneririm.

Hala ikna olmamis olabileceginizi dusunerek su ornekleri vereyim:

Windows'da, 12.12.12.0 aginda bir ip adresim yok, o yuzden asagidaki yaniti
aliyoruz. Siz de icinde olmadiginiz bir ag'dan ag gecidi eklemeye calisin
gorun.

D:\Documents and Settings\hesabim> route add 10.240.240.0 mask 255.255.255.0
 12.12.12.12
The route addition failed: Either the interface index is wrong or *the
gateway does not lie on the same network as the in*
*terface. Check the IP Address Table for the machine.*
*
*
Linux'larda da benzer bir hata alacaksiniz, "no such device" vs. gibi bir
hata verecektir verdiginiz ag gecidinin oldugu agdan ip adresiniz yoksa.

Farklı bir ağda ağ geçidinizin olması ve ipyi statik olarak elle girmeniz
> size bazı avantajlar sağlar örneğin kendi ağınıza gönderdiğiniz yayın
> mesajları (broadcast) diğer ağlara gitmez ve ağ trafiğinizde rahatlama olur.
> Diğer ağda bulunan worm benzeri zararlı bir yazılımı da eğer osi layer3
> seviyesinden saldırı gerçekleştiriyorsa engellemiş olursunuz.

Hem ayrıca ağ yöneticisi de farklı bir ağa ait ağ geçidi adresi girişini

Boyle bir istek yapilabilir.

Emre