[Pardus-kullanicilari] Gateway (ağ geçidi) ipsi farklı ise

ahmet nal neo_ferhat at yahoo.com
23 Ara 2009 Çar 16:55:52 EET

hiçbir işletim sisteminde farklı bir ağ geçidi giremezsiniz demişsiniz ancak winxp de ağ geçidi kısmına farklı bir ip atayabiliyorsunuz ve hiçbir hata vermeden bağlantıyı kuruyor.

Aslında kendi ağınızdan farklı bir ağda ağ geçidinin olması çok mantıklı bir durum. Eğer illaki ağ geçitleri kendi ağınızda olsaydı ağ geçidi adresinin elle girilebilmesi için bir bölüm bırakılmazdı. DHCP de olduğu gibi ağ içerisine bir broadcast yayını ile ağ geçidinin ipsi öğrenilebilirdi.

Farklı bir ağda ağ geçidinizin olması ve ipyi statik olarak elle girmeniz size bazı avantajlar sağlar örneğin kendi ağınıza gönderdiğiniz yayın mesajları (broadcast) diğer ağlara gitmez ve ağ trafiğinizde rahatlama olur. Diğer ağda bulunan worm benzeri zararlı bir yazılımı da eğer osi layer3 seviyesinden saldırı gerçekleştiriyorsa engellemiş olursunuz.

Hem ayrıca ağ yöneticisi de farklı bir ağa ait ağ geçidi adresi girişini kabul ediyor bir hata vermiyor bir uyarı belirtmiyor ancak beklenildiği gibi işlem yapmıyor.

Eğer böyle bir giriş yapılması mantıksız ise neden en azından bir uyarı mesajı çıkmıyor. Bu nedenlerden dolayı hata raporu girmeyi düşündüm bilmem siz ve diğer arkadaşlar ne der.