[Pardus-kullanicilari] Gateway (ağ geçidi) ipsi farklı ise

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
23 Ara 2009 Çar 00:06:45 EET

2009/12/22 ahmet nal <neo_ferhat at yahoo.com>

> Kusura bakmayın konu kısmı diğer sorumla aynı kalmış maili yeni konu kısmı
> ile tekrar gönderiyorum.
>
> O zaman bi soru daha sormadan geçemeyeceğim. Bunu daha önce listede
> sormuştum ama geçerli bir çözüm bulamamıştık. Sorun şu: İki ayrı
> laboratuvarımız var bunların ikisi de 192.168.1.0/24 ağına bağlı. lab1
> ipleri dhcp ile alıyor lab2 de ise statik ip yapılandırması 10.10.10.0/24var. Benim makinemin ipsi
> 10.10.10.1/24 ve ağ geçidi olarak ta 192.168.1.1 yazmam gerekiyor. Böylece
> iç ağdaki bilgisayarlarla iletişim kurarken internete bağlanmakta sorun
> [...]
Bilgisayariniza 2 tane ip adresi verin olsun bitsin. Eger ayni aga bagli 2
ethernet kartiniz varsa ikisine ayri ayri, yok tek ag kartiniz varsa tek ag
kartina 2 adres verin. 2. adresi tek karta vermek icin, normal ayarlari
yaptiktan sonra:

sudo ifconfig eth0:0  10.10.10.1 netmask 255.255.255.0 up

komutunu vermeniz yeterli olur. Her acilista calismasi icin
/etc/conf.d/local.start  dosyasina yazabilirsiniz (sudo olmadan ve
ifconfig'e tam patika vererek /sbin/ifconfig)

Emre