[Pardus-kullanicilari] Gateway (ağ geçidi) ipsi farklı ise

ahmet nal neo_ferhat at yahoo.com
22 Ara 2009 Sal 17:42:29 EET

Kusura bakmayın konu kısmı diğer sorumla aynı kalmış maili yeni konu kısmı ile tekrar gönderiyorum.

O zaman bi soru daha sormadan geçemeyeceğim. Bunu daha önce listede sormuştum ama geçerli bir çözüm bulamamıştık. Sorun şu: İki ayrı laboratuvarımız var bunların ikisi de 192.168.1.0/24 ağına bağlı. lab1 ipleri dhcp ile alıyor lab2 de ise statik ip yapılandırması 10.10.10.0/24 var. Benim makinemin ipsi 10.10.10.1/24 ve ağ geçidi olarak ta 192.168.1.1 yazmam gerekiyor. Böylece iç ağdaki bilgisayarlarla iletişim kurarken internete bağlanmakta sorun yaşamıyorum.

Eskiden winxp kullanırken ağ geçidini bu şekilde yazmam bir sorun çıkarmıyordu. Pardus'ta da ağ geçidini bu şekilde yazınca bir hata vermeden kabul etti ancak route -n çıktısında ağ geçidi olarak 192.168.1.1 görünmüyordu. Bende bir shell script yazarak yönlendirme tablosuna ağ geçidinin kaydını yaptım ve sorunsuz internete bağlanma gerçekleşti. Ancak ne zaman ip mi 10.10.10.1/24 yapan profili seçsem bu shell scripti tekrar çalıştırmam gerekiyor. Sorularım şunlar

1. Neden böyle bir özellik(farklı ağ geçidi ipsi ekleme) windowsta otomatik olarak varken Pardus gibi ağ yollarını windowstan çok önce katetmiş bir linuxta yok
2. Eğer bu özelliği (farklı ağ geçidi ipsi ekleme) otomatik olarak Pardusa eklemek mümkün değilse profilin her seçilmesinde shell scriptimin çalışmasını nasıl sağlarım.