[Pardus-kullanicilari] Artık Özgürsün: Windows'a Para Vermek Zorunda Değilsin

Ali Işıngör isingor at gmail.com
15 Ara 2009 Sal 02:26:17 EET

2009/12/14 Akın Ömeroğlu <akin at omeroglu.net>

> Bazı elektronik posta listeleri üstünden bir süredir davanın gidişatını
> takip ediyordum ve aklımda genellikle şu soru oluyordu. Bu davanın tüketici
> mahkemesine açılmasının sebebi nedir? Bana kalırsa her ne kadar işin sonunda
> tüketici bu işten zarar görüyor da olsa bu olayda asıl sorun hakim firmanın
> üretici firmalara piyasadaki konumu nedeniyle ürünlerini satmaya zorlaması
> olaydır ki bunun çözüm yeri tüketici mahkemesinden çok rekabet kurumdur.

Kafamdaki endişeleri yazmışsın...

Henüz gerekçeli kararı gören yok. Bu nedenle de bu kararın emsal oluşturma
niteliği üzerinde yorumda bulunmak ve sevinç tamtamları çalmak için çok
erken.

Her şeyi bir kenara bırakalım, davanın temyiz süreçlerinin de ne noktada
olduğu belli değil. Karşı tarafın tüketici mahkemesi kararına karşı temyiz
başvurusu oldu mu?

> Aynı zamanda bu mahkeme kararından sadece bilgisayarların değil üzerinde
> işletim sistemi çalıştırabilen her donanımın -uydu alıcısı, cep telefonu vd-
> etkilenip etkilenmeyeceğini de merak ediyorum.

Güzel bir nokta.

> ... ama bana kalırsa haberde yazdığı kadar büyük umutlara kapılmak için
> henüz erken gibi geliyor.

Bana da çok erken gibi geliyor.