[Pardus-kullanicilari] fstab dosyası nedir?

celalettin sugurtin djelals at hotmail.com
11 Ara 2009 Cum 17:32:12 EET

Bilgisayarımda Pardus 2009 kullanıyorum. Tüm güncellemelerim tamam. iki günden beri diğer sürücülere ulaşamıyorum. Görünen sürücelerin üzerine tıkladığımda sayfa altında root yetkisiyle girebileceğimi belirten pembe artalanlı bir yazı çıkıyor. Bir de açılıştaki siyah ekranda root password or press ctrl+D şeklinde bir yazı çıkıyor. Root passwordu giriyorum, none diyor. Ben de Ctrl+D yapıp giriyorum. Sistem programları içinde bir programdan (sanırım disk yöneticisi) ile açılış ayarlarına baktım, seçenekleri anlamaya çalışarak, bazı seçimler yaptım. Onayladığımda bu bilgilerin etc/fstab dosyasına kaydedildiğini, root olarak bu dosyayı düzenleyebileceğimi yazan bir  şeyler çıktı.
home dizini içine yerleştirilmiş olan fstab dosyasını açtığımda  aşağıdaki satırları buldum. Acaba buradaki bazı değerleri değiştirerek disk sürücülerime ulaşmam mümkün mü?

UUID=A220A1C420A1A031	/mnt/sda1	ntfs-3g	users,fmask=117,dmask=006	0	0
UUID=598e3c05-54f2-4596-a5dd-04a6e7a7dd3d	/mnt/sda5	ext3	noatime,users	0	0

UUID=1624B37424B35609	/mnt/sdb1	ntfs-3g	users,fmask=117,dmask=006	0	0
Aşağıdaki de  etc içindeki fstab dosyasında yazılı olanlar:

# See the manpage fstab(5) for more information.
#
LABEL=PARDUS_ROOT1   /                ext4      defaults,user_xattr,noatime 0 0
/.swap               swap             swap      sw                   0 0
proc                 /proc            proc      nosuid,noexec        0 0
sysfs                /sys             sysfs     defaults             0 0
debugfs              /sys/kernel/debug debugfs   defaults             0 0
tmpfs                /dev/shm         tmpfs     nodev,nosuid,noexec  0 0
/dev/sda5            /mnt/sda5        ext3      noatime              0 0
/dev/sdb1            /mnt/sdb1        ntfs-3g   dmask=007,fmask=117,gid=6,locale=tr_TR.UTF-8 0 0
/dev/sda1            /mnt/sda1        ntfs-3g   dmask=007,fmask=117,gid=6,locale=tr_TR.UTF-8 0 0

Windows Live Hotmail: Arkadaşlarınız Facebook'taki güncellemelerinizi doğrudan Hotmail®'den alır.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/see-it-in-action/social-network-basics.aspx?ocid=PID23461::T:WLMTAGL:ON:WL:tr-tr:SI_SB_4:092009