[Pardus-kullanicilari] Ynt: www.ozgurlukicin.com da bilmediğimiz birşeyler mi var?

ahmet nal neo_ferhat at yahoo.com
10 Ara 2009 Per 11:04:43 EET

Özkan beye katılıyorum ben Bilişim Teknolojileri öğretmeniyim. Meslek liselerinin müfredat ve yapılanması değişti. Artık meslek liselerindeki bilgisayar bölümü Bilişim Teknolojileri Alanı oldu ve Web Tasarımı, Veritabanı programcılığı, Bilgisayar Teknik Servis ve Ağ İşletmenliği olmak üzere 4 dalda hizmet veriyor. Öğrenciler 10. sınıftan sonra dilediği dalı seçerek bu dal ile ilgili dersleri görmeye başlıyor. Ben okulumuzda ağ işletmenliği bölümünü açtım. Bu bölümün 12. sınıfında Açık Kaynak İşletim Sistemi adı altında bir ders var bu ders üç kitaptan oluşmakta bu üç kitabın tamamında da Pardus işletim sisteminin kullanımı anlatılıyor ve öğrenciler bu dersi 1 sene boyunca haftada 2 saat görüyorlar. Kitap Pardus 2007 baz alınarak hazırlanmış ama gerektiği yerde Pardus 2009 kullanımından da bahsediyoruz. Bence devletin tüm meslek liselerinde böyle bir program hazırlamış
 ve bunun için kitap çıkarmış olması bu işin ne kadar ciddi olduğunun bir göstergesidir. Bu nedenlerden dolayı bende Pardus'un çok uzun soluklu bir proje olacağına inanmaktayım ve öğrencilerimi bu hedef doğrultusunda yetiştirmekteyim.