[Pardus-kullanicilari] www.ozgurlukicin.com da bilmediğimiz birşeyler mi var?

selim ok selimok at gmail.com
9 Ara 2009 Çar 22:32:56 EET

2009/12/9 BARIS CUHADAR <pardust at gmail.com>

> Öncelikle listenin geri kalanına verdiğim rahatsızlık için özür diliyorum.

Kendi adima özür dileyecek bir sey oldugunu düsünmüyorum. Herkes fikirlerini
söylemekte özgür :) .

Sizin adiniza söylemiyorum, ama isteyen Ubuntu kullanir isteyen baska bir
isletim sistemi. Bu konuda da kimsenin rahatsizlik duydugunu sanmiyorum.

Bazen konusulan konular farkli anlasilabiliyor, e-posta listelerinde cok sik
karsilasiyoruz. Ben alistim siz de alisin, herkes alissin :)

Elestiriler düzeyli olduktan sonra sorun yok bence. Projeye elimden
geldigince destek olmaya calistim simdiye kadar, bir coklari gibi. Ve destek
verenlerin bir cogu gibi ben de elestirdim bir cok konuda. Kimi elestiriler
kabul görür, kimisi görmez, bu demek degildir ki Pardus elestiriye acik
olmayan bir proje.

Sonuc olarak hayatin bir gercegi var, o da su:  Az kaynakla cok is
yapilmiyor. Bu yüzden gelir/gider, arti/eksi, fiyat/performans,
harcama/fayda gibi görece karsilastirmalar yapilir ki yapilan isin gidisat-i
haliyesi ortaya ciksin. Pardus'a harcanilan paranin en düsük tahminle
kendisi kadar tasarrufa sebep oldugu, istihdam sagladigi, paranin ülke
ekonomisi dahilinde kaldigi, disa bagimliligi azalttigi gün gibi asikar.
Bunun miktari tartisilir ama ekonomik kayip söz konusu degil bence.
Bunlardan daha önemli seyler de var tabii ki, daginik da olsa oldukca ciddi
bir bilgi birikimi olustu, bilisim etigi konusunda cok sey ögrendik Pardus
sayesinde, daha cok Türkce uygulama ve döküman bulur olduk, ufak ufak da
olsa bir cok yazilim gördük Pardus/Linux icin yazilmis, yabancilar gördük
Pardus kullanan ve tecrübeler edindik fersah fersah. Benim gibi bir cok kisi
de bu kazandigi tecrübeleri baska yerlerde kullandi. "Pardus olmasa bunlar
olabilecek miydi acaba?" diye düsünüyorum, cevap bulamiyorum.

Burada lafi gectigi icin degil, aklima geldigi icin bir noktaya daha
deginmek istiyorum. Kimileri oturmus su proje icin harcanan paralari
sayiyor, arkasindan da verip veristiriyor ya, aklim hic ermiyor. Ülke de
onca para sacma sapan yerlere akitiliyor, bir belediyenin senelik kaldirim
yapma masrafi, acik unutulan lambalarin ülkeye zarari, yanlis yapilip
yikilmaya mahküm edilen sahil yolunun cimento parasi bile bu projeye dökülen
paradan daha fazladir belki, kapatilacak o kadar delik dururken, faydali
islerin önüne set cekmek, bunlari elestirmek hangi amaca hizmet ediyor, kime
faydasi var, ne kazandiracak bize, bilemiyorum :)

Iyi calismalar,
Selim
--
One more step for freedom: http://www.pardus.org.tr/eng/