[Pardus-kullanicilari] Ynt: www.ozgurlukicin.com da bilmediğimiz birşeyler mi var?

hadildonmez at mynet.com hadildonmez at mynet.com
8 Ara 2009 Sal 16:30:48 EET

Date: Tue, 8 Dec 2009 06:40:37 -0400From: Kılıç Köken
<kilickoken at gmail.com>To: pardus-kullanicilari at pardus.org.trSubject: Re:
[Pardus-kullanicilari] www.ozgurlukicin.com da
bilmediğimiz birşeyler mi var?Message-ID:        <555c3af90912080240s19c1b6d7redaaa7d6449c71c3 at mail.gmail.com>Content-Type: text/plain;
charset="iso-8859-9"AĞZIMDAKİ BAKLA şu: Pardus Ubuntu temelli
olarak yolunda devam etmeli.İnsanlar "yarın Pardus devam ettirilmezse ne
yaparım" endişesinden ve ikifarklı Linux dağıtımı arasında seçim yapmak
zorunda kalmaktan kurtarılmalı.Böylece,
yerli geliştiricilerin katkısıyla, Ubuntudan daha sağlam bir
Pardusortaya çıkacak. İnsanlarca benimsenmesi de çok daha kolay olacak,
bu dageliştiricileri isteklendirecek. Üstelik bu yolla Linuxun
bütünlüğüne dekatkı yapılmış olacak, yani bir taşla iki kuş
birden vurulacak.

YANIT: Bunun bir sonraki adımı da "Boş ver Pardus'u birader. Nasılsa
Ubuntu ile arasında fark yok. Bedava Ubuntu varken neden Pardus'a
milyonlar döküyoruz?" olur. Sonuçta proje sonlandırılır, Pardus da "biz
adam olamayız" sakızını sevenlerin elinde malzemeye dönüşür.

Çok klasik olacak ama örnek çarpıcı: Devrim otomobillerinin başına gelen
de aynen buydu. Dünyanın dört bir yanına her yıl (yabancıların tasarlayıp
ürettikleri) yüz binlerce otomobili ihraç eden koskoca ülkenin kendi
otomobil markası yok.

Yani, "Varsın Linux'u da olmayıversin." mi demeliyiz? Ben demiyorum...

Ayrıca, Debian depolarındaki binlerce paketin içinde gerçekten işe yarayıp da
Pardus depolarında olmayan hangi yazılımlar var sayabilir misiniz? 100
Farklı PDF görüntüleyici, 20 farklı arşivleme programı, 500 farklı
metin editörü... Ben öyle bir kargaşayı asla istemiyorum. Pardus ekibi
bu programların en başarılı olanlarını seçip bize en kolay kullanılır
halde sunuyor zaten.

Saygılarımla.

H.Adil Dönmez

		Ücretsiz dinlemek için yüzbinlerce şarkı Kavun'da! Tıkla, dinle.