[Pardus-kullanicilari] www.ozgurlukicin.com da bilmediğimiz birşeyler mi var?

Ali E.İMREK alierkanimrek at gmail.com
8 Ara 2009 Sal 14:45:08 EET

Konunun uzmanı olmadığımdan cevaplarımı muallak kabul edin;

08 Aralık 2009 13:56 tarihinde Baris <pardust at gmail.com> yazdı:
> Bildiğim kadarıyla pardus, gentoo dan evrilmiş bir dağıtım, yanlışım varsa
> düzeltin,

LFS diye biliyorum, wikilerde ve listelerde belgeler var merak eden incelesin.

> [...]
> çalışacak dağıtım olarak ortaya çıkacak yerde, gnu/linux'un adı sanı
> duyulmamış bir memlekette, neden masaüstü sürümü olarak kullanıcının önüne
> attılar ? Hedef yanlış mı kondu?
>
> Sonuç olarak demek istediğim, pardus projesi baştan değil sondan başladı.
> Güçlü kararlı bir sunucu çözümüyle, bilişim sektörün üretim yapan kesimi bu
> projeye çekilebilseydi belki, katkı konusunda herşey daha anlamlı ve farklı
> olurdu, hatta pardus projesi kar üretmeye dolayısıyla değişik yatırımlara
> bile başlanırdı. Ancak sunucu-enterprise versiyon tarafında geç de olsa

Bilişim sektörün üretim yapan kesimini tutan bir şey yok bence,
Pardus'u projelerinde sunucu olarak veya başka amaçlarla kullanmak
isteyecek bir bilişim firmasının önünde bir engel göremiyorum, ne
teknik olarak ne de hukuki olarak.

> İşte pardus gibi bir projenin neden "mühendis mantığı" ile yönetilmemesi
> gerektiği çıkıyor ortaya. Şimdi herkes üstüme hücum edecek ;)
>
> Son olarak kamu yatırımlarının bertaraf edilmesi hedefiyle pardus projesi
> bağdaşmıyor diyerek sözlerimi bitiriyorum.

Konuyu yumuşatmak için biraz esprili bir yaklaşıma gireyim; Okullarda
okutulan iktisat'ın genel tanımını biliyorsunuz, bunu Pardus'a
uyarlarsak;

"Pardus, sınırsız (sonsuz) insan ihtiyaç ve isteklerinin, sınırlı
(kıt) üretim kaynakları ile en iyi şekilde nasıl gidirelebileceğini
inceleyen bir dağıtımdır."

Dağıtım üzerinde tam kontrol için kendi teknolojilerini geliştirme
fikrini dağıtımın mühendislerinden kaynaklanmayan sorunlar nedeniyle
mahkum etmek bence yanlış olur.

--
Ali E.İMREK